Roet stop om364

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Roet stop om364

Bericht door Yoni »

Is er iemand die weet of de roet stop "schroef" bij een om 364 naar binnen of naar buiten moet om iets terug te schroeven? Het is een klein draadeindje achter het kapje met zegel op het eind van de pomp met een clipje en 2 moertjes tegen elkaar in om te borgen.

Gr. Yoni
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Roet stop om364

Bericht door DVIII »

eruit draaien betekend meer vrijheid , dus meer rook , en andersom werkt het ook
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Roet stop om364

Bericht door Yoni »

Ik kreeg het idee dat in draaien meer was zal een foto maken van het stelboutje
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Roet stop om364

Bericht door DVIII »

het is ook geen user instelboutje , dus het zit achter een verzegeld kapje . maar als je de ruimte kleiner maakt kan de regelstang minder gas / opbrengst leveren. als het dan erger wordt met de rook , dan is dat als het goed is maar even en dan brandt de vuiligheid (roet) uit je cilinder. maar als je uitlaat vol roet zit duurt het wel een uur of vijf rijden
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Roet stop om364

Bericht door Yoni »

Klopt het breek boutje was al vervangen het is een draad eindje met 2 geboorde boutjes door het binnenste boutje te verstellen kan je het draadeindje de pomp in of uit bewegen bewegen .

Ik ga morgen even kijken.

Bedankt !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Roet stop om364

Bericht door DVIII »

je moet wel rekening houden dat je afstelling van je pomp een integraal "setting" is . dat wil zeggen dat alle afstellingen met elkaar in verband staan , het is dus niet zo dat je van nul naar 100 regelt met één van de afstellingen. dus als aan het een draait en je komt buiten het bereik van de andere stelmogelijkheden , dan veranderd er niets meer ten goede . als het roken blijft moet de pomp eigenlijk op de testbank opnieuw integraal gesteld worden vooropgesteld dat het daaraan zou liggen . andere rookoorzaken zijn klepspeling, verstuiverdruk en nevelbeeld , staat van de zuigerveren en het gebruik van de motor , als je bij wijze van spreken af en toe in het weekend wat sigaretten gaat halen op de hoek van de straat wordt je motor nooit schoon , ik rijd bijvoorbeeld meestal een uur, anderhalf minimaal en dan is de motor net schoon , rijd ik bijvoorbeeld vier , vijf uur achter elkaar dan komt er geen pluimpje meer uit de schoorsteen. het zijn werkauto's en dat doen ze het best !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Roet stop om364

Bericht door Yoni »

De bus word nooit voor korte ritjes gebruikt.
Hij staat nu best netjes gesteld max 1 slag van originele afstelling busjes heeft 25 uur gereden de afgelopen week dus schoon is hij zeker nu.

Maar ik merk dat het vermogen van een 814 vario me nog steeds aan blijft trekken de vraag is of een 364LA er in of misschien toch op zoek naar een strakke vario.

Groetjes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten