schone papieren diesels

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

schone papieren diesels

Bericht door DVIII »

het ei is uitgekomen, waar de kenner al een paar jaar over verbaast , hoe kunnen zo veel mensen iets geloven wat niet kan , schoon een aantal kilo's verplaatsen zonder boot , om maar een voorbeeld te geven.
In noord amerika is het ontdekt , natuurlijk door de concurrent als je de diagnose stekker in je VW steekt is het een andere auto . Ik vermoed dat ze voor de grap een rit hebben gemaakt met de diagnose stekker in het contact . Dat kan eigenlijk niet dus ze moeten wel wat software hebben herschreven om er mee te kunnen accelereren. En dan is het schrikken want in tractie is zo'n motortje niet schoon te praten.
ik weet het van alle grote vrachtwagenfabrikanten , schoon met 40 ton op de weg is een fabel , je krijgt wel betere prestaties als je de motor beter controleert , maar zoveel gram diesel per ton is nu eenmaal zoveel Koolstofdioxide in de lucht . Er is te poetsen aan stikstof emissies en je kan de verbranding verbeteren met een betere vulling , zeg maar een turbo die niet meteen 40 % vermogen toevoegt. Maar het blijft een dure( vervuilende) vorm van transport , de auto is berucht en dat konden we jaren geleden al uitrekenen . vraag is , wanneer komen de andere uit de kast met hun schandalen ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: schone papieren diesels

Bericht door De Rooie Reus »

Daar gaat de milieuzône.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: schone papieren diesels

Bericht door Wim »

Tja , nu was het VW .
Welk merk volgt in deze mallemolen ?
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
ariedekreij
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2012, 17:36

Re: schone papieren diesels

Bericht door ariedekreij »

volgens mij gaat het om Stikstofdioxide. Dat is echt iets anders als kooldioxide. dat laatste is het welbekende broeikasgas en ontstaat in een vaste verhouding bij de verbranding van brandstof. Het ontstaan van stikstofdioxide tijdens de verbranding van brandstof is goed te beinvloeden bijv door de verhouding lucht brandstof te veranderen, de belasting van je motor of door toevoegingen aan de brandstof
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: schone papieren diesels

Bericht door DVIII »

ik denk ook dat de bal snel richting olieboeren gerold zal worden , die hebben vieze brandstof geleverd
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Danny
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jan 2010, 11:57
Locatie: Marknesse

Re: schone papieren diesels

Bericht door Danny »

Blijken onze busjes straks tot de schoonste categorie te behoren........
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: schone papieren diesels

Bericht door De Rooie Reus »

Ik hoorde gisteren een interview waarin gezegd werd dat wij van oneindig veel producten niets weten. Fabrikanten geven hun eigen certificaten af en die worden geaccepteerd door de EU.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor auto's. PX-10 is hier ook jarenlang gebruikt terwijl de overheid zei dat er niets aan de hand was.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: schone papieren diesels

Bericht door DVIII »

vroeger was alles beter , bijvoorbeeld de vis die ik in de vriezer heb
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: schone papieren diesels

Bericht door Wim »

Dat hangt er vanaf hoelang die er al ligt :MrGreen: :rotfl:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: schone papieren diesels

Bericht door Leo »

Als je onmogelijke milieu-eisen stelt, krijg je vanzelf dit soort "oplossingen".
Veel ingewikkelder is het eigenlijk niet.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: schone papieren diesels

Bericht door GerardM »

Er zijn al mensen die zeggen dat de gemiddelde 508 schoner is dan de gemiddelde Passat. Ik geloof dat graag :cool: .

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: schone papieren diesels

Bericht door Leo »

Ligt er aan naar welke "milieu-belastende" stoffen je kijkt.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: schone papieren diesels

Bericht door GerardM »

Een oude wijze man vertelde eens dat die oude diesels minder schadelijk zijn, omdat de deeltjes die zoiets uitstoot zo groot zijn dat de menselijke filters (neusharen enzovoorts) die wel tegenhouden; je krijgt er hoogstens een vieze zakdoek van.

Bij de moderne diesels met filters en katalysator daarentegen zijn de deeltjes veel kleiner en dringen ze dus makkelijker het menselijk lichaam binnen. Het duurt nog een paar duizend jaar voordat de mens zover is geevolueerd dat het lichaam daar weer iets op bedacht heeft.

Ik vind dit wel een aannemelijk verhaal :cool: .

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: schone papieren diesels

Bericht door karmann »

Maar intussen heeft het wel weer heel veel opgeleverd,ook voor de overheid n.m geld
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: schone papieren diesels

Bericht door Hanomaad »

GerardM schreef:Er zijn al mensen die zeggen dat de gemiddelde 508 schoner is dan de gemiddelde Passat. Ik geloof dat graag :cool: .
Is er hier iemand die daar nader onderzoek naar heeft gedaan? Afgezien van het verhaal met de grovere stofdeeltjes ben ik vooral benieuwd naar het verschil in uitstoot van NOx (stikstofoxiden) tussen oudere en modernere dieselmotoren. En hoe zit het met het rijden op plantaardige olie of bijmengen van LPG in een dieselmotor? Maakt dat uit?

Verder kan ik me voorstellen dat deze hele affaire juist meer en strengere milieuzones in de hand kan werken, omdat het nu duidelijker is dat "alle diesels vies zijn en waarschijnlijk blijven".
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: schone papieren diesels

Bericht door Anton »

Hoi,

En dan deze:

Wereldwijd is er geschokt gereageerd op het dieselschandaal van Volkswagen. En uit onderzoek van het Brusselse instituut Transport en Environment (T&E) blijkt nu dat ook andere merken veel meer vervuiling uitstoten dan is toegestaan. Sommige van de nieuwste modellen zouden de milieuzone van Utrecht niet eens in mogen. De boel staat op zijn kop.

VWJetta

Wat kunnen wij daarmee in onze oldtimerprocedures?

De hele affaire legt een bom onder het feitenmateriaal dat de Staat heeft aangedragen in de rechtszaken die we hebben gevoerd. In de laatste zaak over de Mercedes 240 Diesel van Bart Kouwenhoven moet de uitspraak nog volgen en we hopen dat de rechters de recente ontwikkelingen betrekken in hun overwegingen. Het zou weleens een keerpunt kunnen worden en als de zaak negatief beslist wordt, is het een optie om in déze zaak wel in hoger beroep te gaan. Als u de feiten zich daarvoor lenen en als u dat wilt tenminste, als achterban. Vooralsnog is het in ieder geval prettig voor ons dat deze laatste van de vijf proefprocessen zo lang op zich heeft laten wachten en we houden u op de hoogte van de ontwikkelingen!

Daarnaast kunnen we melden dat we nog steeds in gesprek zijn met het Ministerie van Financiën over de berekeningen die wij wel gemaakt hebben en zij niet. Ik zei het de vorige keer al: de toonzetting van die gesprekken is constructief en we willen bezien of we op die manier een wending kunnen bewerkstelligen.

embleemtweeliter

Het komt eraan: Autobelangen 2.0

We hebben al eerder aangekondigd dat we het als club niet willen laten bij acties als de oldtimerkwestie alleen. Achter de schermen zijn we hard aan het werk om (zoals we het intern graag noemen) Autobelangen 2.0 op de kaart te zetten. We willen de gesprekspartner zijn voor overheid en media als het gaat om de belangen van de particuliere autobezitter. Zo'n 80% van het Nederlandse wagenpark is in het bezit van normale mensen zoals u en ik die hun auto hard nodig hebben om het huishouden draaiende te houden en juist zij krijgen steeds de rekening gepresenteerd als er nieuwe maatregelen worden bedacht. Telkens weer.

Geweldig dus dat we, vooruitlopend op de lancering van Autobelangen 2.0, afgelopen vrijdag door het NOS Radio 1 Journaal werden gevraagd naar onze mening over het Volkswagen schandaal en de consequenties voor de milieuzones en het parkeerbeleid in grote steden.

Het toont aan dat er behoefte is aan een club als de onze en misschien moeten we inderdaad een rode T van turbo aan onze werkzaamheden toevoegen! U hoort snel van ons.

na mijn menig heeft het zijn voor en tegn, ik wacht af...

Bron: Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer 28-9-2015



Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: schone papieren diesels

Bericht door Wim »

Nou ,

Zie net op radar , de benzine motoren van de VW groep zijn ook niet je van het .
De 2.0 TFSI motoren geven ook heel wat problemen .

Ze staan er wel gekleurd op .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: schone papieren diesels

Bericht door Leo »

Hanomaad schreef:Is er hier iemand die daar nader onderzoek naar heeft gedaan? Afgezien van het verhaal met de grovere stofdeeltjes ben ik vooral benieuwd naar het verschil in uitstoot van NOx (stikstofoxiden) tussen oudere en modernere dieselmotoren. En hoe zit het met het rijden op plantaardige olie of bijmengen van LPG in een dieselmotor? Maakt dat uit?
Zoek het eens uit en laat ons de uitslag horen zou ik zeggen.

Dat NOx verhaal heb je snel genoeg boven water, is ook niet zo moeilijk.
Bereid je echter wel voor op het grote sprookjesboek van LPG-bijmengen en PPO.
Dat sprookjesboek is nogal dik, zeg maar gerust gigantisch dik.
Prima klusje voor iemand die heel goed kan googlen. :wave:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: schone papieren diesels

Bericht door DVIII »

het verbranden van olie , planten of mineraal is altijd vervuilend zoals alle verbranding , planten zijn dan weer goed omdat het niet uit de bodem gehaald wordt maar de zon van afgelopen jaar erin zit. en ja die roetdelen die oude diesels eruit duwen zijn geen microdeeltjes , eerder schoenendozen.
je vraagt je af of het het uitzoeken en benoemen waard is , het is als gebeten worden door de hond of de kat
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: schone papieren diesels

Bericht door Leo »

Als niemand iets uitzoekt blijven we allemaal dom Dave.

Niet dat het gros van de mensheid daar ooit iets van zal merken, maar tóch... :cool:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: schone papieren diesels

Bericht door Hanomaad »

Nog niet echt in gedoken, maar las dit vanmorgen in de Volkskrant:
volkskrant-diesel-20151020-lr.jpg
Mensen die langs drukke wegen wonen leven gemiddeld 2.5 maand korter. Dat kan natuurlijk ook door de verkeersonveiligheid komen, maar zelfs als het zou komen door stikstofdioxiden, dan vind ik 2.5 maand niet bepaald veel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: schone papieren diesels

Bericht door Leo »

Hoeveel keer is het eigenlijk windstil in dit land?

Ik ben al jaren strontziek van die subsidie vretende milieu-maffia met hun stompzinnige en manipulerende gemekker.
Dat kost me wel meer dan 2,5 maand van mijn leven. :evil:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: schone papieren diesels

Bericht door SergeL »

milieu, volksgezondheid.. 1 grote farce. Politiek en industrie interesseren zich enkel voor voorstaande als het geld in het laatje brengt en draaien 'het volk' een groot rad voor de ogen, door met 'groene' leuzen te strooien. Einddoel; zoveel mogelijk nieuwe autootjes verkopen. Of dacht je dat het toevallig was dat 1 van de grootste autoproducerende landen ter wereld (D), praktisch 1 grote milieuzone is... Als het echt om het milieu en de volksgezondheid zou gaan, dan werden eerst de grote vervuilende industries aangepakt, vliegverkeer, zeevaart, maar daar hebben de machthebbende partijen duidelijk geen belang bij; grote industrie betaald zelfs nauwelijks belasting in NL; schiphol mag jaarlijks baantje bij bouwen; zeevaart mag halve mijl uit de kust op alles varen wat fikken kan. Leve de economie! :WTF:
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: schone papieren diesels

Bericht door Grenzgenger »

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik van dit hele gedoe moet denken, krijg meer het idee dat VW een te groot aandeel kreeg in de autoverkoop in Amerika, dit kan natuurlijk niet...


Wat ik wel weet is wat de bedrijfsauto's verbruiken die ik de laatste jaren gereden heb:

Renault Kangoo 1.5 dCi onbegrensd, gemiddeld 1 op 15
Peugeot Partner HDI, begrensd op 130 km/h, gemiddeld 1 op 13
VW Caddy 1.6 TDI, onbegrensd, gemiddeld 1 op 17

En zou uitgerekend die VW smeriger zijn dan een ander...?
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: schone papieren diesels

Bericht door Hanomaad »

Economische belangen zijn in ieder geval nog altijd groter dan eventuele milieu-belangen:
volkskrant-20151022.jpeg
"Duitsland heeft nog steeds niet door dat dieseltechnologie verleden tijd is" - GroenLinks.

Dit is trouwens het RIVM onderzoek waar eerder door Milieudefensie naar verwezen werd: http://ehp.niehs.nih.gov/1408254/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast