vliegwiel OM 617

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

vliegwiel OM 617

Bericht door catch »

ik ga in een 207 de 230 diesel eruit halen en er een OM617 inleggen,of is het hangen? nou ja
mijn vraag is het noodzakelijk er een vliegwiel van een 5 cilinder op te zetten,er heeft nml een automaat achtergezeten :think:
ik lees dat deze nml aan de krukas uitgebalanceerd worden en dus waarschijnlijk de 5 de cilinder compenseren

iemand ervaring?
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: vliegwiel OM 617

Bericht door DVIII »

ik heb niet de ervaring dat het vliegwiel van de vijfcilinder anders is dan die van de viercilinder , ze passen maar op 1 manier , dat klopt. Zet je wel een vijfbak achter de motor , anders ben je wel sterker maar niet stiller
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: vliegwiel OM 617

Bericht door catch »

thanks
je de 5 bak gaat er weer achter,goeie tip :up:
ik lees net dat de 5 een ander vliegwiel gebruikt ivm het onbalans van de cilinders,heb jij ze gezien dat ze gelijk waren?
of dat merkbaar is ? ik ga het niet gokken,en ga op zoek naar een vliegwiel voor een 5
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: vliegwiel OM 617

Bericht door DVIII »

je mag natuurlijk helemaal doen wat je zelf goeddunkt , maar leg de vliegwielen maar eens op elkaar als je zover bent en vertel mij het verschil . een vliegwiel is gewoon in balans en zit nu eenmaal op 1 stand vast op een krukas. Ik heb al diverse vijfcilinders gezien met een heel ander vliegwiel , niks bijzonders aan.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: vliegwiel OM 617

Bericht door catch »

hey thanks

ben eruit en heb strontmazzel
de busversie van de 616 heeft hetzelfde vliegwiel als de 300 D tw: 617,de PKW versie heeft een aangepast vliegwiel :clap:
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: vliegwiel OM 617

Bericht door DVIII »

ik zie nogal eens ombouw projecten , rangerovers en unimogs , ik hoor nooit een verkeerd woord over vliegwielen , wel over het gegeven dat je te kleine vliegwielen moet compenseren aan bijvoorbeeld de voorkant . er is dus meer techniek in de voorste trillingdemper poelie dan wat mensen vermoeden.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: vliegwiel OM 617

Bericht door catch »

ja dat begrijp ik ook inmiddels,was bang dat de 5 cilinder met het vliegwiel op zn plek gehouden moest worden :GRIN:
maar de trillingsdemper doet dat ,er staan de meest vreemde verhalen op inet,ik wist het niet van de OM617

maar goed scheelt weer ,gewoon het bestaande vliegwiel erop

thanks :up:
Gaan als de Brandweerauto
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten