C25 remvloeistof

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
ruud2000
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

C25 remvloeistof

Bericht door ruud2000 »

Misschien een beetje dom, maar ik weet niet waar ik de remvloeistof moet bijvullen, het is een hymer op een citroen c25, of is dat het zelfde als de vloeistof voor de stuurbekrachtiging?
Groeten
ruud

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: C25 remvloeistof

Bericht door Ben 410 »

Ik ken de c25 niet, en ik weet dat citroen wel eens raar doet met vloeistoffen, maar ik denk niet dat de remvloeistof bij de stuurbekrachtiging moet! Is meestal ander soort olie en apart systeem met eigen reservoir. Heb je een foto van onder de kap? Dan kunnen we met je mee kijken. Of er moet iemand zijn die er zelf een heeft en het zo blind goed kan omschrijven?

Laten bijvullen in garage is anders ook wellicht verstandig, kan nooit veel duurder zijn dan wanneer je het zelf doet, zo gedaan en je weet het voor de volgende keer...
ruud2000
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: RE: Re: C25 remvloeistof

Bericht door ruud2000 »

Ben 410 schreef:Ik ken de c25 niet, en ik weet dat citroen wel eens raar doet met vloeistoffen, maar ik denk niet dat de remvloeistof bij de stuurbekrachtiging moet! Is meestal ander soort olie en apart systeem met eigen reservoir. Heb je een foto van onder de kap? Dan kunnen we met je mee kijken. Of er moet iemand zijn die er zelf een heeft en het zo blind goed kan omschrijven?

Laten bijvullen in garage is anders ook wellicht verstandig, kan nooit veel duurder zijn dan wanneer je het zelf doet, zo gedaan en je weet het voor de volgende keer...
Ik kan geen ander Reservoir vinden dan de stuurbekrachting. In mijn vorige citroen jumper was het duidelijk te vinden

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: C25 remvloeistof

Bericht door Yoni »

Waarom wil je het bijvullen?
ruud2000
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: RE: Re: C25 remvloeistof

Bericht door ruud2000 »

Yoni schreef:Waarom wil je het bijvullen?
Omdat ik denk dat ie niet voldoende remt

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
ruud2000
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: C25 remvloeistof

Bericht door ruud2000 »

Ik wil eigenlijk weten of als ik het olie reservoir van de stuurbekrachtiging bijvullen, de rem het dan ook beter doet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: C25 remvloeistof

Bericht door Ben 410 »

nee dat zal niet het geval zijn.

Als er lucht in je remsysteem zit, zal je rem minder goed werken, dat kan nu het geval zijn. Door je stuurbekrachtiging bij te vullen (is die überhaupt onder het minimum-peil?) zal je daar geen verschil mee maken.
Als je remsysteem-reservoir leeg is, kan er daardoor lucht in je remsysteem zijn gekomen. Dat zal dan ws komen door lekkage. Dit moet je eerst repareren. Lekkage in je stuurbekrachtiging is minder gevaarlijk.
Nadat je remsysteem weer lekvrij gemaakt/gecontroleerd is, zul je het moeten bijvullen/verversen en daarna ontluchten.

Ik zou je adviseren: lokaliseer je remvloeistofreservoir, check het oliepeil daarin. Als dat voldoende is, ontlucht dan je remmen eens. Of laat dat doen.
Misschien zitten je remmen wel een beetje vastgeroest. Gebeurd vaker. Of een en ander versleten? Misschien maar eens na laten kijken?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: C25 remvloeistof

Bericht door DVIII »

Even de knoop ontwarren , stuurbekrachtiging heeft niets met remvloeistof te maken in 100% van alle auto's . te kort aan vloeistof is nog geen remprobleem , want dat merk je echt wel . ik vermoed dat er ergens verstopt toch een potje moet zitten die de hoofdremcilinder voedt met een redelijke voorraad vloeistof. en het zal niet direct Groene LH vloeistof zijn omdat de C25 of J5 een modern voertuig is. Zo'n camperbouwer is soms best voortvarend net zijn opbouw en de beschikbare ruimte . dan is een verplaatsing van het potje soms noodzakelijk. ik zou zeggen volg het slangetje wat naar de HRC loopt de andere kant op.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
ruud2000
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: C25 remvloeistof

Bericht door ruud2000 »

Wat is HRC?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Houtstoker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 mei 2013, 19:34
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Re: C25 remvloeistof

Bericht door Houtstoker »

DVIII schreef:Even de knoop ontwarren , stuurbekrachtiging heeft niets met remvloeistof te maken in 100% van alle auto's .
Dan kijk dat nog maar eens goed na!

Bij Citroën met name delen stuurbekrachtiging vering en remmen de hydrauliek olie bij elk met hydraupneumatische vering uitgerust voertuig!

Als de C25 mechanische vering heeft zal deze een apart remvloeistof reservoir hebben. Remvloeistof is geen olie!
Denk eraan dat áls een Citroen stuurbekrachtiging heeft, er niet altijd ATF vloeistof in gedaan mag worden

Kijk dus na in de gebruiksaanwijzing wat je nodig hebt, doe hem desnoods downloaden.
Greetz Ad
MB L508DG Pick-up
https://www.facebook.com/Houtstoker
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: C25 remvloeistof

Bericht door DVIII »

HRC hoofd rem cilinder, // ik weet ook wel dat in een DS uit de jaren zeventig een hydraulisch systeem had wat alles bediende, vering , stuur, remmen . en een mercedes 600 zelfs de stoelen hydraulisch versteld . maar dat is allemaal een "techniek generatie geleden" zeg maar. de C25 en de J5 zijn producten van de jaren tachtig en later. dus niks geen bijzonders remsysteem of centraal hydraulisch systeem. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: RE: Re: C25 remvloeistof

Bericht door Yoni »

ruud2000 schreef:
Yoni schreef:Waarom wil je het bijvullen?
Omdat ik denk dat ie niet voldoende remt

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Dan zou vloeistof bijvullen niets uithalen.
Als je wel in die veronderstelling bent zou ik toch een garage opzoeken en niet zelf het wiel uit gaan vinden.
Een garage heeft een rem test bank en kan je direct uitsluitsel geven of ze in orde zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten