Standkachel op om602

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
fschuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2017, 09:36

Standkachel op om602

Bericht door fschuur »

Wie oh wie kan mij vertellen wat de stroomrichting van het koelwater van een OM602 is?
Ik heb een standkachel ingebouwd en alles werkt prima, maar de externe pomp kan geen water meer aanpompen en de boel slaat af vanwege oververhitting.
Ik heb de aanvoer naar de kachel (tenminste dat denk ik) onderbroken aan de achterkant van het motorblok(links). Vervolgens aangesloten op de pomp van de standkachel en de uitvoer weer aangesloten op de onderbroken slang van de kachelaanvoer. Moest werken dacht ik, maar is dus niet zo. Het water circuleert niet en de pomp loopt droog.
Wie van jullie heeft een idee?
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: Standkachel op om602

Bericht door Ben 410 »

Goed ontlucht?
fschuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2017, 09:36

Re: Standkachel op om602

Bericht door fschuur »

Ja, de ontluchting is gedaan. Radiateur gevuld, motor laten lopen en bijvullen tot het niveau gelijk bleef. Geen lekkages.
De externe pomp van de standkachel krijgt na enkele momenten geen vloeistof meer en loopt dan droog. Heb ik misschien de verkeerde aansluiting?
Leiding van motor (warme kant) naar kachel onderbroken en daar de standkachel tussen.
fschuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2017, 09:36

Re: Standkachel op om602

Bericht door fschuur »

Maar waarschijnlijk toch niet goed ontlucht. Omdat de kachel ver boven de radiateur zit, moet je flink aan de bak om te ontluchten. Ga de standkachel dan ook parallel aansluiten en kijken of het dan wel werkt.
fschuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2017, 09:36

Re: Standkachel op om602

Bericht door fschuur »

Het werkt. De kachel is nu met 2 T-stukken op de kachelslangen aangesloten. Stookt mooi op en slaat ook af bij ongeveer 88 graden. Kunnen we morgen toch nog op pad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten