Originele kleuren 508 in 1987 ?

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Originele kleuren 508 in 1987 ?

Bericht door GerardM »

Geacht Forum,

ik wil mijn 508 ex-ambu van zijn legergroen afhelpen en denk eraan om een kleur te kiezen die MB in 1987 in haar palet had zitten voor dit type bus. Iemand een idee hoe ik hier achter kan komen ?

Alvast bedankt en groet,

Gerard
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Kleurenpalet

Bericht door De Rooie Reus »

Hallo Gerard, ik dacht ergens anders gelezen te hebben dat je vandaag weer op apk moest. Heb je positief nieuws te melden?

Groeten van
Martin
Laatst gewijzigd door De Rooie Reus op 08 jul 2005, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

APK nieuws

Bericht door GerardM »

:(

Inderdaad Martin, ik mocht weer naar de RDW voor de omkeuring, naar kampeerauto; heb nog een geldige APK tot eind september.
Goede nieuws is dat het remverschil achter netjes opgelost is, door goed
schoonmaken en opnieuw stellen. Slechte nieuws is dat het remverschil
op de vooras weliswaar minder is maar nog steeds te veel. Ook weer met goed schoonmaken en stellen hadden we dat (op de remmenbank van de garage) teruggebracht tot 15-18%. Op de remmenbank van de RDW vanochtend kwam het echter toch weer boven de 30% uit. Ondanks het feit dat ik flink warm geremd had vantevoren. Overigens wel een menselijke keurmeester vanochtend (ik was nota bene zijn eerste klant), want hij stelde voor dat ik nog wat rondjes rijd op het industrieterrein en flink rem en als het verschil dan minder dan 30% zou zijn dan zou hij hem goedkeuren. Helaas. De keurmeester tipte nog dat het waarschijnlijke een vastzittende cylinder zou zijn; de remvoeringen zijn nog dik genoeg, zo had hij ook al gezien.
Daarna maar weer eens op zoek gegaan naar een bedrijfje dat dit probleem voor mij zou kunnen oplossen. Een eenmansgarage gevonden en de bijna pensioengerechtigde eigenaar zag er wel brood in. Een paar uur later belde hij mij terug dat de cylinder prima was maar dat de remvoering scheef zat en daarom geen goed contact met de trommel maakte. Klinkt plausibel. Morgen haal ik de wagen weer op en daarna maar weer een nieuwe afspraak bij de RDW, na de vakantie dan wel !

En dat rood Martin, is dat uit 1987 :wink:

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Rood

Bericht door De Rooie Reus »

Da's dan nog even wachten op het goede nieuws Gerard, voorlopig neem je hem wel mee op vakantie denk ik?
En wat dat rood betreft, dat zat er op toen ik 'm kocht, het moet dus welhaast origineel zijn :lol: het is wel zo dat iemand de bus van binnen groen geschilderd heeft.
Ik heb hem laatst nog wel gepoetst, voor een bus uit '87 ziet het er dus een beetje overdreven glimmend uit.


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

kleur

Bericht door De Rooie Reus »

Gerard, met dank aan Jeroen vond ik in ons oude forum een link naar een folder met kleuren. Misschien heb je er iets aan.

http://mywebpage.netscape.com/Jeroentje ... leuren.jpg

groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Dank

Bericht door GerardM »

Martin dat is precies wat ik zocht; ergens in mijn ver-weg-geheugen zat dit maar ik wist niet meer waar.
Nu nog de bijpassende RAL nummers vinden...

Groet,

Gerard
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten