Deuren afstellen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Paul
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36

Deuren afstellen

Bericht door Paul »

Hallo,

van onze L407D camper uit 1981 schuren de voordeuren aan beide kanten bij het openen langs de sponning aan de voorkant van de deur. De verf is er al afgesleten. De deuren zouden als het ware iets naar achteren verschoven moeten worden. Ik zie wel de imbusbouten waarmee de deuren zijn vastgezet aan de carrosserie, maar kan geen stelschroeven of iets dergelijks vinden.

Hoe kan ik de deuren beter afstellen?

Groeten,

Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Deuren afstellen

Bericht door Dennis en Nancy »

bij onze oude 406 kreeg ik een setje donordeuren niet erin. Uiteindelijk de oude opgeknapt en terug er in gehangen. Volgens mij ging de afstelling wel met behulp van de (3?) inbusbouten waar de scharnieren mee vast zitten.

Veel succes,... Bij de donorbus hebben we alles losgeboord omdat het imbus gedeelte van de bouten dolgedraaid was. Bij de oude bus zat alles zo vast dat ik er iets op heb vastgelast zodat ik het los kon slaan.

Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Deuren afstellen

Bericht door dereiziger »

Ik heb er net andere deuren ingezet met hetzelfde euvel , heb dat opgelost door een vulplaatje te maken achter het onderste scharnier . 2,5 mm was voor mij voldoende , en ja ze sluit nu ook beter .

grt Ton
Afbeelding
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Deuren afstellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Nu je het zegt :oops: ,.... Bij mij zaten er ook plaatjes tussen. 3 of 4 dunne metalen (blik) plaatjes.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Paul
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36

Re: Deuren afstellen

Bericht door Paul »

Bedankt voor jullie reacties. Die plaatjes achter het scharnier lijkt een logische oplossing. Daar ga ik mee aan de slag. Nu alleen nog hopen dat die imbusbouten een beetje gemakkelijk losgaan. Ik heb al meerdere, niet zo positieve, verhalen gelezen over het vastzitten van die dingen en het toepassen van gepast geweld om ze los te krijgen.

Groeten,

Paul
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Deuren afstellen

Bericht door dereiziger »

Paul, ik heb er ook een beste klus aangehad, een lange inbusdop nr5 en een slagschroevendraaier hebben de klus uiteindelijk geklaard, ik heb maar 1 hoeven uit te boren ..

Succes ermee Ton
Afbeelding
Johannes

Re: Deuren afstellen

Bericht door Johannes »

Met een dunne drevel (stalen pen ) die mooi in het inbus gat past, en een zware hamer eerst de bouten goed laten schrikken. M.a.w.je slaat ze ongeloofelijk hard op de kop en hoopt dat ze zo schrikken dat ze loslaten. Werkte bij mij trouwens prima. Een kwaliteits inbus is ook een must voor dit klusje.

Groet Pieter
Paul
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36

Re: Deuren afstellen

Bericht door Paul »

Goed gereedschap en het nodige geweld dus.

Geen aantrekkelijkke klus dit.

Groeten,

Paul
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Deuren afstellen

Bericht door dereiziger »

Er zijn slechtere Paul .. ben al 3 dagen met mijn achtervering bezig
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten