dak schilderen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

dak schilderen

Bericht door Rene »

Hoi allemaal, ik heb mijn polyester dak 15 cm verhoogd zodat de kinderen een beetje ruimte krijgen om te slapen. Maar hoe kan ik een beetje binnen een normaal budget het dak weer van een mooi kleurtje voorzien. Kamper is 6 meter en de eerste 3 meter is verhoogd, daar zit dus ook kaal polyester op het oude dak zit de normale verf die er al vanaf het begin opzit is er een middel wat ik er gewoon overheen kan doen. Wie help me verder :?:

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: dak schilderen

Bericht door jervig »

Neem aan dat het achterste deel van je dak metaal is? zo ja dan kan je in ieder geval niet dezelfde verfsoorten gebruiken. Je hebt het over een kleurtje maar neem toch aan dat je uit temperatuur overweging gewoon wit wilt toepassen?

Bewerk het polyesterdeel voor met de juiste gronding en schuur het metalen deel. Laat 2 porties verf maken, 1 voor het metalen deel (autolak) en 1 voor het polyester deel en breng het op een droge niet zonnige dag zonder wind aan met een roller, als je een beetje oefent zal je zien dat het heel strak wordt. Vraag voor het polyester deel wel om uv-bestendige verf.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: dak schilderen

Bericht door Arno Z »

Hey,

Een beetje later reactie, maar toch.

De multi-marine primer van Epifanes (verkrijgbaar bij de watersportartikelen winkel, of bij een bunkerschip (tankschip)), mag over metaal, hout en polyester. Hiermee kan je in 1 keer een laag op het hele dak aanleggen. Daarna kan je een willekeurige andere (bijvoorbeeld epifanes) verf opzetten.

Arno
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten