herstellen van Polyester

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
scorpion
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2011, 23:43

herstellen van Polyester

Bericht door scorpion »

"diepvries" mijn camper in opbouw of ombouw.
deze heeft vorige week nog een ritje gemaakt voor een vriend als vrachtwagen,
nu na deze bij hem achter te laten, heeft hij bij het lossen aan de zijkant een gat gemaakt, uitaard was dit niet de bedoeling,
gelukkig is ze nog niet in een nieuw kleurtje gezet, verf staat klaar,
nu de vraag,
het gaat dus om een polyester kas van een ex diepvries wagen, dus buitenkant polyster met hieronder pu schuim, hoe en met wat maak ik dit terug in orde.
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: herstellen van Polyester

Bericht door Janneman »

Eerst het purschuim enigszins vlak zien te krijgen. Je kan er ook een pur-plaatje achter zetten.

Vervolgens het "gat" op een handelbare maat uitslijpen. Lioefst vierkant of rechthoekig, doe je dat niet dan moet je straks ook de polyester matjes in een rare vorm zien te knippen. Scheuren met een dremel of zo een stukje inslijpen, eind van de scheur moet je voorkomen dat het verder scheurt dit doe je door op het eind een gaatje (bv 4 mm) te boren.

Vervolgens matjes op maat en die erin plakken met polyesterhars. Goed deppen met een kwast dat er geen lucht in zit. Strak krijg je het er niet mee, zeker geen zijkant, dat zul je uiteindelijk met plamuur en veel schuurgeduld moeten doen.

Dit is een voorbeeld van een auto waarvan ik zelf al de spartborden/motorkap/bumper en nog wat spul van polyester heb gemaakt.
Afbeelding
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: herstellen van Polyester

Bericht door Maxer »

Waarom zou je dat zelf gaan repareren? Dit is toch een kwestie van een ongelukje en dat kan toch door een WA verzekering worden vergoed? Mits je vriend dat heeft natuurlijk maar normaal gesproken kun je niet zonder. Gewoon laten repareren dus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten