Polyester oid?????

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Polyester oid?????

Bericht door Rene »

Polyester vraagje, ik heb vorig jaar mijn alkoof 15 cm verhoogd door het bestaande dak door te zagen en er een nieuw stuk tussen gezet. ( incl. stalen spant) Nu ontstaan er op de aansluitingen scheurtjes. Ik denk dat er teveel spanning op het geheel komt. Nu wil ik op de naad met een lamellenschijf wegslijpen zodat er een een groter draagvlak ontstaat. Maar met wat moet ik dat gaan vullen? Heeft daar iemand verstand van.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Polyester oid?????

Bericht door Admin »

Ik zou beginnen met het vrij breed afschuinen boven en onder (links en rechts van) de barst. Dan een strook zelfklevend glasband, zoals je dat ook in stucwerk verwerkt, om scheuren in de toekomst te vermijden.

Idealiter zit de nieuwe glasmat (roving = geweven) verankerd aan de oude wapening aan weerszijden van de naad. Vullen met epoxy, die door en door in de glasmat moet trekken. Na uitharden gladslijpen en zo nodig deukjes opvullen met twee-componenten-plamuur ("staalplamuur").

Maar het blijft lastig, die overgang van nieuw op oud, zeker als het geheel aan buiging en trilling onderhevig is.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten