Voorruitrubber 406 van goud?

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick1647
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 16:23
Locatie: Den Bosch

Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door Patrick1647 »

Heb zojuist zowel Mercedes dealer gebeld als Mercedes onderdelen-bedrijf voor een nieuw voorruit rubber voor mijn 406 (508).

Ik schrik er wel wat van... krijg bij beiden een prijs van 152,90 Ex btw te horen.... das ongeveer 2 keer zo duur als ik verwachtte... :shock:

Is dit een geval van even slikken en weer doorgaan, of bel ik de verkeerde mensen?

Patrick
Een 508 maakt niet veel kabaal. Een 508 spreekt luid.
ronsof
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 aug 2010, 15:07
Locatie: AALST,BELGIE.

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door ronsof »

Dat is er toch wel over,kijk eens op ebay of je het daar wat goedkoper vindt :ooo .
Grt,Ronsof.
Genieten folks !
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door fuzzyduck »

Ze zijn schaars, dus reken op verhoogde kosten.

http://www.ebay.nl/itm/Frontscheibendic ... 460937ab1d
Deze lijkt goedkoop. Let op verhoogde versie.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door Maxer »

Een dealer doet niet in schaarse onderdelen, als die het kan leveren zit het gewoon in het programma. Dat heb ik bij Volvo ook, van sommige dingen lijkt het wel of ze van wit goud, bezet met diamanten gemaakt zijn. Heel veel delen zijn echter ook als imitatie te vinden en die zijn niet persé slechter dan origineel.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door Yoni »

69 euro voor laag model

http://www.roadhouseparts-onlineshop.de ... n__Fenster

Wen er maar aan de dealer vraagt rustig het dubbele van de aftermarket prijzen.
Veel onderdelen zijn gelukkig aftermarket te krijgen sommige specifieke onderdelen alleen op de sloop of bij mercedes
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door Ed's508 »

Imitatie rubber voor een hoge ruit bij dbbl 90eu.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
Patrick1647
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 16:23
Locatie: Den Bosch

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door Patrick1647 »

Dank voor de tips,

Ik ga het rubber in Duitsland bestellen voor 69 euro :P met wat kleinigheden erbij!

Gr,
Patrick
Een 508 maakt niet veel kabaal. Een 508 spreekt luid.
Gebruikersavatar
markscholing
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2014, 20:30

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door markscholing »

Ik heb destijds voor mijn 409 rubbers via de dubbellucht club gekocht. Nieuw, volgens mij rond de 120 euro, inclusief zijramen
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door DVIII »

roadhouseparts is ook mijn favoriet !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door catch »

Gaan als de Brandweerauto
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door SergeL »

Raam verwijderen en terugplaatsen in het oude rubber met Sikaflex 290, evenals de raamsponning. Raam aftapen met kwaliteits schildertape buitenkant rubber licht opschuren, schoonmaken en ook insmeren in de 290, afwerken met een natte zeepsop-vinger, daags daarna met een scheermesje de naad tussen tape en rubber insnijden en tape verwijderen. Ziet er netjes uit en je bent zeker weer 10 jaar voorzien van een waterdichte voorruit. Kosten; €10.

Let wel; mocht de ruit vroegtijdig vervangen moeten worden, dan ben je wel wat langer bezig om de oude reut te verwijderen.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door DVIII »

snijd je dan je rubber kapot en plak je dan weer aan , of hoe gaat dat . mij ervaring is dat je de ruit makkelijk kan breken als je rubber niet meewerkt. en dan ben je meer dan 10 euro kwijt , en kost een tube sika niet meer dan 10 euro of reken je dat restje er weer vanaf
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door Arno Z »

Dat hangt natuurlijk helemaal af van de reden van vervangen. Is de ruit stuk en plaats ga je een nieuwe ruit plaatsen dan kan je het best proberen met het oude rubber en wat gepruts met sikaflex of aanverwanten.

Zelf zou ik daar niet voor kiezen, als je de boel niet goed dicht krijgt staat er binnen no-time water op je dashboard. Ik heb dit jaar de rubbers van voorruit en driehoekruitjes vervangen. Bij een stevige regebui stond er zoveel water op het dashboard dat het via de zekeringkast achter het klokkenspel kwam (en er via de ventilatie weer uit, met als gevolg natte voeten).

Als de boel er na zo'n kitfeest weer uit moet dan is de kans op ruitschade zeer zeker aanwezig.
Shedman
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2014, 10:20

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door Shedman »

Kun je niet met een universeel rubber werken?
Ik heb voor m'n faun gewoon raamrubber per meter besteld bij een watersportzaak.
Misschien dat dat wat goedkoper is, al is die duitse prijs volgens mij niet slecht.
Bij universeel rubber wel uiteraard even kijken naar de dikte van de ruit en carroserie verder heb je dan ook nog een pees nodig om alles vast te klemmen.

Groeten Shedman
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door SergeL »

DVIII schreef:snijd je dan je rubber kapot en plak je dan weer aan , of hoe gaat dat . mij ervaring is dat je de ruit makkelijk kan breken als je rubber niet meewerkt. en dan ben je meer dan 10 euro kwijt , en kost een tube sika niet meer dan 10 euro of reken je dat restje er weer vanaf
Met een plamuurmes ga je aan de buitenkant ff rond tussen koets en rubber, om de boel een beetje te lossen. Daarna wip je met het handje en een brede schroevendraaier het rubber van binnenuit over de stalen rand heen -> bovenaan beginnen in de hoek en doorwerken naar de andere bovenhoek en parallel daaraan naar beneden werken. Af en toe met de vlakke hand een klopje geven op de ruit ter hoogte van waar het rubber over de rand moet. Sika 290 koop je voor €7, hou je nog €3 over voor een stukje tape.

Je kunt het grapje natuurlijk maar 1x uithalen, daarna zul je de boel uit moeten snijden, maar als je alles netjes afkit is ie geheid waterdicht.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door DVIII »

je moet dan nog wel meewerkend rubber hebben , ik zie regelmatig niet meewerkend rubber van veertig jaar oud en in de zon staan , daar kan je echt de binnenflap niet van wegduwen zonder het glas te breken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: Voorruitrubber 406 van goud?

Bericht door SergeL »

Ik heb het 2 maanden geleden bij de mijne gedaan van '72, met zo te zien origineel rubber en dat ging prima. Eventueel zou je een week voordien dagelijks het rubber in de vaseline kunnen smeren, wellicht gaat het dan beter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten