meten is weten

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
arjenveldman
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2004, 21:39
Locatie: Groningen
Contacteer:

meten is weten

Bericht door arjenveldman »

Hallo dubbelluchtigers

Kan iemand mij helpen aan de volgende maat; de afstand van de wang van het binnenste achterwiel(of tussen beide wielen) tot de originele wielkast.
Ik ben op zoek naar 17,5 inch velgen, voor een paar prima gebruikte 8,5r17,5 banden en moet de breedte van de velg inc. montage wel in de gaten houden.
Ik heb mijn subframe grootdeels vernieuwd en de wielkasten nu van betonplex, ik vraag me af of ik de ruimte voor het binnenste achterwiel nu ook heb beperkt, dank en groet,Arjen
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Arjan,

Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar als je andere velgen monteert, heb je oude velgen met banden dan misschien over?

:?: :lol: :?:

Gr. Nandor (nandor@tiscali.nl)
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

gemeten

Bericht door Onze Bus »

Hallo Arjen,

Ik heb een lange stalen rij tegen de binnen zijde van de binnenste band gehouden en heb tussen de rij en de wielkast 40mm speling gemeten. De speling tussen beide banden is in gemonteerde toestand ook 40mm.
Ik spreek hier over 6.50x16 banden. Het instructieboekje van Mercedes praat in de bandenspanningstabel ook over 8x17.5 banden. Dit moet dan de uiterste maat zijn welke probleemloos moet passen. Hoop alleen niet dat jouw betonplex modificatie de wielkast krapper heeft gemaakt.

Onze Bus
arjenveldman
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2004, 21:39
Locatie: Groningen
Contacteer:

alles met maten

Bericht door arjenveldman »

Ik ga het weekend wel weer even meten, bedankt voor moeite, ik heb om de veerpoot vrij strak een u profiel gelast kan dan toch niet veel ruimte hebben verspild denk ik even spannend !
Als ik er in slaag om grotere wielen te monteren, dan hou ik 9 velgen met banden van wisselende kwaliteit over, groetjes Arjen
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

meten is weten

Bericht door Arnold Smeets »

Meten is weten geldt niet alleen voor centimeters maar ook voor regeltjes!

Een andere maat banden monteren mag niet in alle gevallen zomaar gedaan worden.
Door de andere maat beïnvloed je o.a. je remcapaciteit.
Over dit onderwerp is al veel geschreven in het oude forum. Ik wil iedereen die overweegt een grotere maat banden te monteren adviseren deze informatie even op te zoeken.
Het kan wel, het mag wel, maar soms moet er nog iets meer gedaan worden dan alleen maar monteren!

Groet,


Arnold
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten