schokbrekers

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
HeTa
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2004, 00:24
Locatie: Goes

schokbrekers

Bericht door HeTa »

Het rijden met de 508 blijft een waar genot.
Stilstaan geeft soms wat meer problemen.
Door de zachte vering in combinatie met de schokdempers is het bewegen in een stilstaande 508 bijna om zeeziek van te worden.
Op het laatste weekend heb ik allerlei oplossingen gezien (van autokriks tot officiele caravansteunen) maar geen van die oplossingen bevalt me eigenlijk.
Ik zelf zit aan een hydraulisch systeem te denken danwel aan het monteren van "opblaasbare" schokdempers.
Ik heb zo het idee dat, wanneer deze bij stilstand tot optimale druk worden opgevoerd de stabiliteit bij stillstand enorm vergroot. Uiteraard moet een beveiliging ingebouwd worden om te voorkomen dat je stuiterend wegrijdt alhoewel ik denk dat je dat gauw genoeg zult merken.
Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van dez variabele schokdempers danwel een goedkoop hydraulisch systeem heeft bedacht?
Ik ben benieuwd
Groeten Henk
Gebruikersavatar
M Koseoglu
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004, 17:35
Locatie: Castricum

hydraulisch systeem

Bericht door M Koseoglu »

Hallo Henk,

Er moeten bij dubbellucht een aantal leden zijn die een hydraulisch systeem onder hun bus hebben.
Ik heb er zelf ook over na lopen denken, en dan kijk je wat om je heen en je neem wat foto's.
Er is volgens mijn een bestuurslid met een brandweer bus die het er onder heeft.
Als ik weet wie het is dan laat ik het u weten.


Met vriendelijke groeten van,

M koseoglu
Six wheels for freedom
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Een lid van de evenementen werkgroep, Ab Voskamp.
Hij heeft een hydrolisch systeem met vier afzonderlijk van elkaar te bedienen cylinders.
De man in kwestie is aannemer. Ik geloof dat die kerels uit de bouw altijd waterpas moeten slapen :lol:

Ik geloof niet dat hij de club volgt via internet.

Leen
Unknown User

stabiliteit

Bericht door Unknown User »

Hallo,

wel eens gedacht aan pneumatische hulpveren? Kijk eens op het forum van http://www.camperforum.nl daar hebben ze veel ervaring hiermee uitgewisseld en lijkt goed te werken. voordeel; standaard producten, eenvoudige inbouw en goed voor jouw probleem...

Alex
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten