gierend / piepend geluid bij naar links sturen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: gierend / piepend geluid bij naar links sturen

Bericht door Hanomaad »

Inmiddels een paar seizoenen verder en ik ben weer vaker met de bus aan het rijden, dus het is voor mij weer aktueel om dit toch nog eens te verhelpen, want het geluid is er niet minder op geworden, eerder erger.

De snaar is er nog niet af geweest, maar ik heb wat foto's gemaakt om te zien of ie inderdaad te diep in de poelie van de dynamo ligt. Lijkt erop dat ie er dieper in ligt dan op de waterpomp en bij de aandrijving, maar misschien kan een van jullie dat het beste zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de snaar er te diep in ligt, moet ik dan de poelie maar vervangen? Zou op zich niet onlogisch zijn, want met de motorwissel in 2011 hebben we volgens mij dezelfde poelie erop laten zitten, en zijn die van de motor natuurlijk anders geworden.

Dus wat is dan de oplossing? Andere poelie of een bredere snaar erop?
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: gierend / piepend geluid bij naar links sturen

Bericht door Hanomaad »

Ik heb de V-snaar eraf gehaald en het geluid is hetzelfde dus met poelies en lagers heeft het blijkbaar niets van doen.

Het lijkt toch te maken te hebben met de motorsteun links voor. Als ik daar duw op de plek waar de motor steunt dan is het gepiep minder, en trek ik eraan dan het omgekeerde.

Hier een filmpje waarop ik duw en trek: http://www.youtube.com/watch?v=2n-957cA ... e=youtu.be

Als ik bij Roadhouseparts naar een "motorlager vorn" zoek op Ebay dan zie ik een steun die er heel anders uit ziet dan wat ik voor heb zitten:

Afbeelding

Die van mij zijn rond en liggen niet vast in een hoeklijn:

Afbeelding

Heb ik soms vóór motorsteunen zitten die eigenlijk voor achter zijn bedoeld?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten