Montage remtrommel

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Montage remtrommel

Bericht door Grenzgenger »

De achterremmen van onze 609 moesten worden afgesteld maar toen ik de wielen demonteerde bleek dat er olie op het binnenste wiel zat. Eerst dacht ik aan een lekke remcilinder maar toen de remtrommel eraf kwam bleek het de oliekeerring te zijn. Gelukkig zijn de remvoeringen droog gebleven dus daar had ik geluk mee. Ik heb de keerring vervangen en heb alles weer gemonteerd.

Nu staat er in het werkplaatshandboek dat de binnenste kroonmoer aangetrokken moet worden met een kracht van 200 Nm, dan de moer weer lost draaien en dusdanig vastdraaien dat met een meetklok gemeten een axiale speling meetbaar moet zijn van max 0,02-0,04 mm.

Allemaal leuk en aardig maar ik heb niet de beschikking over een meetklok...

Ik heb na het vastdraaien van de binnenste kroonmoer deze weer losgedraaid en met de hand (2 vingers) weer aangedraaid tot hij aan zat en toen een klein tikje terug. Vervolgens het borgplaatje en buitenste kroonmoer gemonteerd.
Het wiel draait mooi rond en ik kan geen speling waarnemen, hoe doen jullie dit?

Groet Marcel.
Laatst gewijzigd door Grenzgenger op 11 apr 2013, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Montage remtrommel

Bericht door DVIII »

je maakt ons allemaal werkloos zo !! :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Montage remtrommel

Bericht door Grenzgenger »

Ok, bedankt voor het snelle antwoord!

Zo'n klusje zonder speciaal gereedschap is toch niet zo eenvoudig, ben dan maar bang dat de trommel met teveel of juist te weinig speling gemonteerd wordt....

Morgen de remmen afstellen!

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten