Goodride banden

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
HanomagF40
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2013, 17:32

Goodride banden

Bericht door HanomagF40 »

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goed setje banden voor de 7,5R16 maat, nu heb ik deze gevonden

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... W&dsco=107

Iemand ervaring met deze band?

Groet,
Alex
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Goodride banden

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ja, ik, op de Hanomag lag zo'n setje bijna nieuwe Chinezen op de voorwielen bij aanschaf. Alleen dan in 6,50x16. Stuurde bar zwaar, bij 5 bar bandenspanning nog steeds enorme wangen, en niet uit te balanceren boven 85km/u, dus reed ik de hele tijd maar 80. Boven de 85 sloeg 't stuur zowat uit je handen. Ik dacht nog dat er iets met de remtrommels of ophanging aan de hand was.

Tot ik op een natte weg eens in een bocht moest remmen (niet eens hard!) voor een stilstaande auto en bijna op zijn kant in de sloot belandde. Toen heb ik er 2 2e hands Michelins van de Zwarte Band van een platgereden Mitsubishi Canter op gezet, en was het trillen, stuiteren en zwabberen boven de 85 ook meteen over. Frappant genoeg stuurde het ding ook meteen een stuk lichter bij inparkeren.

Gevaarlijke troep vond ik het. Misschien dat het inmiddels beter is, maar liever een setje Michelins van 10 jaar oud dan deze dingen, ik hoef ze niet meer.

Groeten Jeroen :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Uil
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:57

Re: Goodride banden

Bericht door Uil »

Ik heb goede ervaringen met Sava Comet in de 6.00R16 maat. Tot ongeveer 100km/h geen getril van de banden kunnen bespeuren. Wellicht zijn ze in 7.5R16 maat ook goed

Ook bij Autobandenmarkt.nl.
Zelf klussen bij Arie en Nico.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Goodride banden

Bericht door Detlev »

Heb tijdje terug ook gezocht en kwam wat tests op internet tegen waar dit merk niet al best vanaf komt inderdaad.
Mercedes 406 uit 1969
HanomagF40
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2013, 17:32

Re: Goodride banden

Bericht door HanomagF40 »

Uil schreef:Ik heb goede ervaringen met Sava Comet in de 6.00R16 maat. Tot ongeveer 100km/h geen getril van de banden kunnen bespeuren. Wellicht zijn ze in 7.5R16 maat ook goed

Ook bij Autobandenmarkt.nl.
Dat ga ik een proberen! Bedankt voor de tip. Heb al wat reviews gelezen, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten