Olie lekkage bij steekassen achter

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter k
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2011, 20:11
Locatie: Brunssum

Olie lekkage bij steekassen achter

Bericht door Peter k »

Hoi
Vorig jaar heb ik de complete achterwiellagers (FAG) incl afstand bussen en keerringen van mijn 310 D vernieuwd .Kom er nu achter dat er olie uit het gat aan de achterkant bij het remschild drupt . Heb de assen maar weer gedemonteerd en zag achter dat de buitenste o ringen niet meer in orde waren .Deze heb ik nu vernieuwd maar naar een rit van +- 500 km komt het olie weer !
Heb toen en nu ook alles schoongemaakt en voor montage ingevet ?
Wil nu alles nog ene keer alles uit elkaar halen maar hoe krijg ik de nieuwe lagers zonder beschadigingen eraf en wat kan er mis zijn gegaan omdat alle twee de kanten lekken ?

Gr
Peter
Alles komt goed ooit !
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Olie lekkage bij steekassen achter

Bericht door karmann »

Peter 1:B.v. te veel olie op de cardan(vulplug is peil) 2: lekken de remzuigers Niet??i.p.v. wat je denkt, zomaar , n gedachtengang v mij, het kan natuurlijk ook zijn wat je denkt ,wat wel snel is.
Gebruikersavatar
Peter k
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2011, 20:11
Locatie: Brunssum

Re: Olie lekkage bij steekassen achter

Bericht door Peter k »

Hoi Karmann
Olie is op peil en remcilinders lekken niet komt echt ergens langs de steekassen naar buiten !
Gr
Peter
Alles komt goed ooit !
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Olie lekkage bij steekassen achter

Bericht door Fvd »

Als de olie nu op peil is zou het kunnen dat er teveel in heeft gezeten en je keerringen nu lek als gevolg daarvan


Fvd
Laatst gewijzigd door Fvd op 01 jul 2014, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
peter succes

Re: Olie lekkage bij steekassen achter

Bericht door peter succes »

gewoon lagervet en minder olie??doe ik al jaren werkt perfect
Mark V
Berichten: 180
Lid geworden op: 20 jul 2013, 20:29

Re: Olie lekkage bij steekassen achter

Bericht door Mark V »

Hoe staat het met je asontluchting? Mijn DAF heeft dat, ik weet niet of jouw wagen dat ook heeft.
Als die niet open is gaat de as als hij warm wordt druk opbouwen met olie lekkage als gevolg.

Groet, Mark
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten