Ford Rimor Superbrig RWD bj 2002 5 bak langere overbrenging

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Ford Rimor Superbrig RWD bj 2002 5 bak langere overbreng

Bericht door Leo »

Jeroen_Hanomaf schreef:Hier is zelfs een calculator om uit te rekenen hoeveel % verschil er grofweg tussen zit:
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Gemakkelijker kunnen we het niet maken Jeroen. :up:
Topicstarter weet nu hoeveel % die banden aan verschil moeten geven om aan zijn eisen van -300t/m te voldoen, en kan in jouw link bekijken of dat een haalbare kaart is.

Fluitje van een cent zogezegd...
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Ford Rimor Superbrig RWD bj 2002 5 bak langere overbreng

Bericht door karmann »

Jeroen er staat overal bij(velgen) indien mogelijk ,als het Niet gaat ,houd het zowiezo op ! ,Leo gelijk hoef ik absoluut niet, maar je focust je nu weer op de 300 toeren, Ts gaat het toch niet persee om 300 , maar heeft ontdekt hij bij 300 minder, het geluid acceptabel vind...hoeveel ,toeren zal hem worst wezen als zijn Camper maar rustiger loopt, bij de snelheid die hij wil ..Kijk maar naar de nieuwe Sprinter, allemaal verschillende band maten bij allemaal versch motoren, daar kan je echt iets mee, of je de overbrenging in de cardan wijzigt of door banden (beperkter,) maar om het even, met banden minder mogelijk heden, dan cardan of bak, maar het kan genoeg zijn..............Ps ik geloof dat Captein er als eerste over schreef en daar ben ik op in gehaakt, omdat ik daar veel ervaring mee heb,, niks meer en niets minder
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Ford Rimor Superbrig RWD bj 2002 5 bak langere overbreng

Bericht door Leo »

Karman,

geen idee of je een privé-lijntje met de topicstarter hebt, maar ik reageer op datgene wat hij hier heeft neergeschreven. En dat was 300 toeren minder. Dat kan hij nu alvast uitrekenen.
Ben geen helderziende, dus wat hij nog anders/meer/minder wil weet ik niet.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten