Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door Fvd »

fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door fuzzyduck »

Afbeelding

Say no more :|

Ik wordt gebeld als de trommel open gaat. Dan ga ik meekijken om te leren
Laatst gewijzigd door fuzzyduck op 24 sep 2014, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door GerardM »

Volgens mij is die gast die uitstapt een bekende :angel: .
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door fuzzyduck »

Yep:D
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door SergeL »

Beetje mosterd na de maaltijd in dit geval; maar in 99 van de 100 gevallen werkt als laatste redmiddel voor het loskrijgen van de ontluchtingsnippel uitstekend om een oude ringsleutel 9 of 10 aan de nippel te lassen
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door DVIII »

ik heb het een en ander zo nagelezen en ik gebruik alle gereedschappen genoemd ook wel maar dan in een bepaalde volgorde , zoals de dop 9 uit de 1/2 duims set met wringijzer om de "vaste" nippel te verwijderen , je trekt dan in balans dus aan twee kanten aan je tere nippeltje die je eerst drie dagen hebt bewerkt met WD40 , en deze methode gebruik je natuurlijk niet om de boel vast te draaien. dan is een eenvoudig sleuteltje 9 genoeg . verder is de kill on spot truuk met het lasgedoe alleen nuttig als de cilinder al in de bankschroef staat ..... . het is echt een vak heren en dames , ik vind het geen enkel probleem iets uit te leggen maar vraag dan eens van te voren hoe pak ik dit aan in plaats van iets af te breken en dan om raad gaan . de site van waterpeople is in mijn ogen een veredelde Bästler aanpak , knutsel & knoei zeg maar. je kan alles zo één of twee keer aanpakken , maar drie keer is onmogelijk
voor het ontluchten als je niet met de ouderwetse methode kan werken , verwacht dan geen wonderen van easybleed want daar moet je je verstand OOK bij hebben , easybleed is geen iedereen kan dit zonder te snappen wat hij doet oplossing
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door Hanomaad »

Wat is er precies mis met de Waterpeople methodes? Ben wel benieuwd want ik sta ook op het punt mijn achterremmen te reviseren en ik vond het wel een handig overzicht. Ik heb ook deze serie bekeken:

https://www.youtube.com/watch?v=t3YPcqJFUlc

Wat vind je daarvan?
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door Fvd »

ze beginnen iig goed, met het stellen van de diagnose:) :up:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door DVIII »

ach ik ben misschien een kniesoor , en ik heb teveel keren hetzelfde opengemaakt om dat dan niet met schroevendraaiers en waterpomptangen te doen , bij het remmen demonteren zetten ze maar al te vaak hun vingers op het spel en het loshakken van de lagers zit ook niet in de normale behandeling van een automonteur. en je hoeft geen monteur te zijn , maar als je dingen eenmalig kan repareren loont het om het nog een keer te kunnen doen en dan moet dat nog wel kunnen, een auto gaat meer dan één keer voor reparatie, als hij lang meegaat. ik kijk met belangstelling naar hun filmpjes en denk dan hoe primitief en niet geheel zonder pijn....
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door DVIII »

ik vind de aanpak van BTM een stuk professioneler , maar ook die meneer is niet met zijn theorie, 100% erbij , zijn handen doen het prima hoor, daarmee kom je wel aan een perfecte reparatie. zijn verhaal gaat mank op het roest in de remcilinder buiten/voorzijde die volgens zijn logica gekomen is door lekkende remvloeistof , natuurlijk roest remvloeistof niet , anders zou je hele remsysteem van binnenuit wegroesten , veel onderdelen binnenin het circuit zijn van blank ijzer , daar roest niks zonder dat er water bijkomt , en waar komt dan dat water vandaan , dat komt uit de lucht als luchtvochtigheid cq condens, en dat spaar je als het ware op als je heel lang niets aan je remmen doet. je kunt zelfs water (vocht) opnemen via je remreservoir, dat gaat dan naar het laagste punt,.... in je wielremcilinder en gaat dan daar roesten , de ademing van je manchetje transporteert ook water naar binnen en zo wordt je cilinder van twee kanten af aangevallen , met als gevolg scherpe roestschilfers die je cupje leksnijden. en een dure reparatie als je orgineel mercedes remcilinders moet kopen. verder is de uitleg erg correct en op de spijker , de bus die deze keer gerepareerd wordt is te lang niet onderhouden en zelfs verkeerd onderhouden door alleen de handremkabel te stellen en niets aan de remmen zelf te stellen. de ervaring leert dat je eigenlijk alleen de remmen stelt en dat de handrem dan zelden of nooit bijgesteld hoeft te worden. ook geeft deze "crack" goed aan dat meestal de handrem scharnierbout in de remschoen negen van de tien keer zo vast als een huis roest en dat daardoor de hele voering binnen een paar duizend kilometer of minder op-gesleten wordt , en op = op . BTM is voor mij een betrouwbaarder raadgever dan waterpeople , maar ik heb niet alles van beide partijen gezien en de één kan wel eens op een ander vlak beter zijn dan de andere en andersom, dus allebij kijken !!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door Hanomaad »

Duidelijk. Ik ga binnenkort zo'n beetje alles aan de achterremmen vervangen. Ik zou graag zo'n speciaal tangetje hebben waarmee die veren er makkelijk af en op te krijgen zijn. Hoe heet zo'n tangetje?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door DVIII »

een remverentang en die haal je voor een paar knaken bij Eldik in "ter Aar" , nieuw zijn ze veel knaken
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door Thekapitein »

En is er al nieuws?

Zelf gebruik ik altijd dit hulpje, werkt perfect.
http://www.datona.nl/automatische-remon ... rseel.html

Wel opletten dat je het rempedaal nooit helemaal onderin trapt. Er kan namelijk roest achterin de hoofdremcilinder zitten daar waar de remcupjes normaal nooit komen. En dan bestaat de kans op beschadiging.

En ook altijd eerst de hoofdremcilinder ontluchten en dan beginnen met het wiel dat het verst van de hoofremcilinder af. Dus meestal R.A.

Succes. Ben benieuwd.

Marco.
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: Rem probleem. Zie YouTube filmpje

Bericht door SergeL »

DVIII schreef:verder is de kill on spot truuk met het lasgedoe alleen nuttig als de cilinder al in de bankschroef staat ..... .

nope, heb deze truc al meerdere malen toegepast onder de wagen als verder niks meer hielp; zo vastlassen dat je nog een slagje kan maken, slagje maken, sleutel afslijpen en hatsakiedee
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten