Stuur komt niet terug

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
JoostR
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2014, 22:19

Stuur komt niet terug

Bericht door JoostR »

Bij mijn mercedes 608 draait na het nemen van een bocht het stuur niet volledig terug.
Alles staat goed in het vet en met de wielen van de grond gaat alles zo licht dat ze bijna met de windrichting mee waaien.
Ook een beetje meer en minder en geen toespoor geprobeerd maar mocht niet baten.

En hoe zit het eigenlijk met taats lagers oid. bij een fusee reparatie set zie ik daar niets van bij.

Iemand suggesties?

Joost
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Stuur komt niet terug

Bericht door DVIII »

negen van de tien keer is een fusee revisie eigenlijk een taatslager vervangen want de axiale ruimte wordt dan volgens de keurmeester van dienst te groot . je koopt met een fusee set een stel bronzen bussen die je op maat moet ruimen in de as-stomp of vork en daarbij zit dan een taatslager ook van messing met een stalen glij-ring, die stalen ring is van gietstaal en een beetje ruw achtig. bij montage mogen er ook nog sims bijgestopt worden om niet met een al te grote achterstand (ruimte) te moeten beginnen. dat je stuur niet terug naar rechtuit loopt heeft eerder met je stuurhuis te maken aangezien je alle andere zaken al op orde zegt te hebben . je moet voor de test maar eens je spoorstang en je stuurstok loshalen , dan kan je voor 100% je as ( conditie) uitsluiten. ik ga er niet van uit dan mijn stuur terug loopt naar rechtuit , maar ik heb ook maar een paar mercedes bussen , er zit ook nog een glij-lager in de buis waar je stuuras doorheen loopt , daar mag soms wat WD40 ingespoten worden .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
JoostR
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2014, 22:19

Re: Stuur komt niet terug

Bericht door JoostR »

Dank voor reactie DVIII, nu heb ik het volgende opgemerkt:

Het rechter fusee zat vast vanaf de aankoop en heb ik los gemaakt en meteen nieuwe voorbanden(cheng shin oid.) gemonteerd.
Nu heb ik de velgen verwisseld met achter en ineens stuurt de bus aanzienlijk beter.
Nu moet ik alleen nog het laatste kwart zelf terug draaien voordat ik rechtuit rij wat er licht gaat, is dit normaal?

Stuurhuis loopt overigens net zo soepel als de fusees en mijn rechter fusee heeft idd best veel axiale speling maar is daar net een week geleden weer voor 2 jaar mee goedgekeurd. Lijkt me geen urgente kwaal?!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Stuur komt niet terug

Bericht door DVIII »

het laatste stukje moet je altijd corrigeren , het is geen wet die zegt dat je altijd perfect in het midden uitkomt. maar als er fusee gerommel is geweest , misschien moet je de andere kant ook goed controleren , er is toch nog wel mee te rijden hoop ik
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten