Pagina 1 van 1

weer een hoop werk gedaan.

Geplaatst: 03 dec 2015, 19:09
door vanhooltje
Mijn versnellingsbak is terug van de reviseur gekomen vorige week. Met beetjes aan uurtjes hangt ie er weer onder, direct het schakelprobleem (ging zwaar) aan gepakt, nu schakelt hij weer prima.
Afbeelding
Eerst zonder lager in het draaipunt van de arm, dat ging niet, te veel speling.
Afbeelding
Lagerhuis bedienings arm gemaakt.
Afbeelding
In de loop van de weken mn radiator laten repareren die was lek. Nieuw brandstof filter, nieuw lucht filter geplaatst. Olie filter moet nog.

Al met al heel wat werk en kosten, maar een hobby mag geld kosten toch :up:

Re: weer een hoop werk gedaan.

Geplaatst: 06 dec 2015, 23:49
door Minuteman
Mooi werk Peter ! Ik heb zelfs een nieuwe bak op de kop weten te tikken, stond pas 30 jaar in het magazijn en mocht nu weg voor 3 x de oud ijzerprijs.

Helaas was niet alleen de koppeling versleten maar ook het vliegwiel en de drukgroep. Prijzig geheel wel.

Re: weer een hoop werk gedaan.

Geplaatst: 07 dec 2015, 19:45
door vanhooltje
Ja dat zal best een hoop gekost hebben, ik heb mijn koppeling, drukgroep en priaslager ook vernieuwd, kost wat maar dan weet je dat dat weer voorlopig ok is :up:

Re: weer een hoop werk gedaan.

Geplaatst: 08 dec 2015, 23:31
door DVIII
nou ik heb ook weer wat ervaring erbij , enige tijd geleden heeft een kennis van mij een stuurbekrachtiging set , compleet gekocht in een grote plastic bak , het gaat om een sb voor een 508 bus. en deze week hebben we alles geprobeerd te monteren , en het paste allemaal en het was op één paar kleine onderdeeltjes na compleet . je moet natuurlijk wel wat outillage hebben zoals een overmaat slagsleutel (voor de 46 mm krukasbout) , ik heb er een op lucht. En wat ervaring is ook nooit weg. toen alles op zijn plek zat was het tijd om door te pompen , dat doe ik met een luchttol en een dop 22 op de pomp . deze keer wilde er maar geen olie door de aanzuig komen , wat we ook probeerden , er kwam niks . na alle foefjes en hattricks was het nog steeds niet dat de olie door de pomp wilde komen. we hebben ons suf gepuzzeld het kon echt nergens aan liggen , totdat ik me bedacht dat de verkoper een scheikunde leraar was , het zal toch niet waar zijn dacht ik en na enige demontage bleek er zo'n keurig rubber stopje in de inlaat van de pomp te zitten , helemaal onderin kregen we dat er met een kurketrekker er weer uit .........
weer wat geleerd , aannames en veronderstellingen zijn de moeder van alle fuckup's :crazy: