geleiding versnellings bak

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

hallo

409 benzine 1976 4 bak

de geleider bovenop mn versnellings- bak is bijna vastgelopen,schakel pook vast
dat is een stift met aan een kant de pook en aan de andere zijde de schakelarmen
ik heb het geheel al gedemonteerd en de bus aan het eind ruimer gemaakt

nu loopt het nog niet zoals voorheen en zoals ik het wil,vet en kruipolie hebben geen resultaat gehad,ik had er al een vetnippeltje ingemaakt
het is nog steeds een schrapend gevoel tijdens het heen weer bewegen van de pook(links naar rechts)

weet iemand hoe dat ding uit elkaar kan? ik ben al een tijd aan het zoeken op internet en heb geen manual kan zelfs niet de juiste afbeelding vinden
ik heb voor de duidelijkheid een afbeelding van het systeem van een 207 bijgevoegd dat lijkt er sterk op maar is kwa werking iets anders
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door catch op 12 mar 2016, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door Arno Z »

Als je de bak bediend, zonder de pook (dus rechtstreeks op de schakelarmen, zonder de geleidestift gemonteerd te hebben) is het schrapen dan weg?
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

ja dat loopt het goed,bedankt voor je reactie
maar ik heb n afbeelding en zelfs demontage handleiding gevonden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door DVIII »

ik zet zo'n :evil: ding helemaal in de wd40 , dat kan je in een 5 liter can kopen. je bent niet de eerste met dat probleem namelijk
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

ah okee
ik dacht al dat heb ik weer :GRIN:
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

ik laat vd week wel even weten wat het is,ik had het sinds ik er wd40 op gespoten had,ik vermoede dat de nylon bussen opgezet waren door die visolie wd 40,na het uitfreezen met de dremel van de buitenste bus liep het nml allemaal een stuk soepeler(kon in ieder geval weer schakelen :confused:
mercedes maakt wel vaker een materiaal foutje
Gaan als de Brandweerauto
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door karmann »

catch schreef:ik laat vd week wel even weten wat het is,ik had het sinds ik er wd40 op gespoten had,ik vermoede dat de nylon bussen opgezet waren door die visolie wd 40,na het uitfreezen met de dremel van de buitenste bus liep het nml allemaal een stuk soepeler(kon in ieder geval weer schakelen :confused:
mercedes maakt wel vaker een materiaal foutje
Het is natuurlijk onzin dat Mercedes een foutje maakt! En een nog groter foutje dat jij dat even oplost met een dremel !? Ga zo door kun je alles weggooien
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door DVIII »

Mercedes geen foutjes maken , wie is er gefuseerd met Chrysler, als dat geen foutje is . Verder kan ik wel een boek schrijven ondertussen met alle gemiste kansen (zo noemen voetballers fouten)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door karmann »

Wel on topic blijven,het gaat om de Mercedes ( pookschakeling)
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door DVIII »

excuses, ik dacht dat je serieus een grap maakte(doorhalen wat van toepassing is). maar het probleem is denk ik al opgelost , letterlijk :clap:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

karmann schreef:
catch schreef:ik laat vd week wel even weten wat het is,ik had het sinds ik er wd40 op gespoten had,ik vermoede dat de nylon bussen opgezet waren door die visolie wd 40,na het uitfreezen met de dremel van de buitenste bus liep het nml allemaal een stuk soepeler(kon in ieder geval weer schakelen :confused:
mercedes maakt wel vaker een materiaal foutje
Het is natuurlijk onzin dat Mercedes een foutje maakt! En een nog groter foutje dat jij dat even oplost met een dremel !? Ga zo door kun je alles weggooien

natuurlijk onzin? hahaha ik heb legio mercedessen waar echt knullige foutjes inzitten kij eens naar de kabelboom van een w124 bijvoorbeeld hahaha toen was het echt nog mercedes hoor,en die dremel is een perfect tooltje :MrGreen:
beetje dom antwoord ,ik vraag om een oplossing en niet om afgezeken te worden dat doet mijn vrouw wel maar goed

ik twijfel een beetje of ik de oplossing wel moet posten nu :eek:
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door DVIII »

karmann is toch van volksjoemelwagen :lol: :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door karmann »

Dan ben je slecht op de hoogte,ik rijd toch echt Mercedes,!en wat die bus betreft,er lopen 1000 den MB met allemaal zo,n schakelbus erin en die zijn allemaal hetzelfde,zonder foutje,waar je echt niet met een dremel aan hoeft te werken om de schakeling te laten werken,daarover gaat mijn betoog,en niets anders,of gaan jullie eerst nieuwe onderdelen halen ,monteren en als het dan niet werkt is het de schuld van Mercedes of het onderdeel,dat is bij mij onkunde
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

DVIII schreef:karmann is toch van volksjoemelwagen :lol: :lol:
woehahaha :MrGreen:
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

karmann schreef:Dan ben je slecht op de hoogte,ik rijd toch echt Mercedes,!en wat die bus betreft,er lopen 1000 den MB met allemaal zo,n schakelbus erin en die zijn allemaal hetzelfde,zonder foutje,waar je echt niet met een dremel aan hoeft te werken om de schakeling te laten werken,daarover gaat mijn betoog,en niets anders,of gaan jullie eerst nieuwe onderdelen halen ,monteren en als het dan niet werkt is het de schuld van Mercedes of het onderdeel,dat is bij mij onkunde
jullie? ik ben maar een persoon hoor
ik ben mercedes dealer geweest dus maak mij niet wijzer dan ik ben aub :think:
wat een domme opmerkingen zeg :rotfl:
Gaan als de Brandweerauto
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door karmann »

Een reden te meer om de reparatie wijze af te keuren,je moesten dan zeker beter weten,......N.M dat er bij MB voor alle pookschakelingen,revisie setjes zijn,waar ook deze bussen bij zitten,en deze passen perfect en hoef je niet aan te passen of te bewerken,vandaar dat ik zeker weet dat het niet aan MB (foutjes ligt),wat je er verder bij haalt doet niet ter zake,het gaat hier alleen om die pookschakeling,en daar is niets doms bij
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

tja ik zei het vroeger al, er zijn onderdeel vervangers en er zijn monteurs :rotfl:
voor de rest nog steeds een dom betoog ,slaat helemaal nergens op en lezen is ook nog steeds een kunst :geeuw:
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door DVIII »

En toen , toen was ik het zat , het is totale onzin om elkaar te gaan zitten corrigeren en vliegen af te vangen. Beste Karmann , trek het je niet aan en ga ook niet "dat" zeggen en suggereren waarmee je alleen maar met het model bezig bent en niet met het schilderen. Ik waardeer je bijdrage maar je moet een keer kunnen stoppen. Catch , ik heb ook andere ervaring met auto's en ook met de producten van mercedes . De mening van karmann dat de wereld perfect is lijkt op een kruising tussen Glenn Baxter en de Truman show. Op een mooie dag zijn we het allemaal eens. Maar de wereld is niet veranderd. ik stel voor dat de meest dwarse eigenwijze doorgaat met reageren. Dat weten we wie dat is en kunnen we hem ook een plaatsje geven. :cry: ps als het over het ONDERWERP gaat mag iedereen gewoon reageren.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

ben het helemaal met je eens :up:
Gaan als de Brandweerauto
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door karmann »

Ach ieder is mans genoeg om er zijn eigen voordeel mee te doen,en hopelijk gaat een ieder,bij hetzelfde probleem,eerst eens alles goed zuiver maken,wat enorm scheelt,en niet meteen met een dremel er aan omdat het toch een Mercedes foutje zou zijn,......dan is het nog ergens goed voor geweest,en Catch ik ben niet haatdragend of zo,dus zand erover,maar na 50 jaar Mercedes ervaring,vind ik dit te kort door de bocht
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door catch »

beetje moe word ik van je :geeuw:
aub afsluiten dit topic dviii
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: geleiding versnellings bak

Bericht door DVIII »

ik krijg een "gertjan droge" gevoel , :roll:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten