voorrem mb 410

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: voorrem mb 410

Bericht door DVIII »

Ontluchten vang je aan op het rechter achterwiel en je eindigd bij het linker voorwiel . Maar die voeringen en trommels , heb je eraan gedacht de voering ruw te schuren en de trommel even te breken met grof glasschuurpapier . Als het al zo oud is treedt enige verglazing op en dan remt de boel niet optimaal . Ook de trommel ontvetten met remmenreiniger doet soms wonderen .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: voorrem mb 410

Bericht door Ben 410 »

Nee, heb het niet opgeschuurd. Dacht dat het niet nodig was, maar ga ik doen. dank voor de tip!

Moet je om de achterrem te stellen beter eerst de handrem losser stellen? En die als laatste weer afstellen, of kan je die gewoon laten voor wat hij is, als hij nu goed staat?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: voorrem mb 410

Bericht door DVIII »

Wat ik al zei eerst, de trommelremmen van de 508 en andere uit de familie (406,07 08 etc) hebben de meest aangename remgarnituren die je kunt wensen met een zwevend onderpunt en een gecentreerde bovenzijde die niet bindend is qua vast punt. je kan dus met een bijna "verkeerde" straal voeringen nog een heel eind remmen omdat de voeringen kunnen "zoeken" naar hun beste "inleg" .
Dat is met vaste onderdraaipunten al een stuk vervelender omdat je dan niets kan bijpassen . Het verbaast me dan steeds dat sommige bussen zo matig remmen , maar dat heeft dan met onkunde en onwetendheid te maken .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: voorrem mb 410

Bericht door DVIII »

je maakt de handrem zelf los als de kabel nog trekt in de meest losse stand . de handrem werkt als de normale rem ook goed werkt. niet andersom !.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: voorrem mb 410

Bericht door Ben 410 »

spreekt voor zich, dank!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: voorrem mb 410

Bericht door DVIII »

Nogmaals ,met ontluchten is het zo dat je met het verste wiel begint . Als er nog lucht ergens inzit voelt de rem sponzig aan . In veel gevallen is de hoofdremcilinder niet in orde en zuigt deze stiekum lucht aan met slecht remmen tot gevolg.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: voorrem mb 410

Bericht door Ben 410 »

ok, plan: eerst woensdag apk proberen, dan opschuren, dan ontluchten, als het dan goed is, vloeistof vervangen, anders eerst nieuwe hoofdremcilnder en wielremcilinders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten