Campertechniek ter ziele????

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Campertechniek ter ziele????

Bericht door karmann »

Volgens mij kan dit forum beter opgeheven worden,het voegt niets meer toe voor camper eigenaren,word bijna geen gebruik meer van gemaakt,terwijl dat op dezelfde andere fora nog wel het geval is?
Minuteman
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 mei 2014, 22:04

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Minuteman »

Er is nochtans veel informatie te vinden en zou het betreuren als het werd afgesloten.
De avonturen van een witte Mercedes LA http://www.rundhauber.eu
En van een grijs-groene Mercedes LP http://lp2223.com/
Danny
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jan 2010, 11:57
Locatie: Marknesse

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Danny »

Ik zou het heel jammer vinden als dit forum verdwijnt. Ik haal er veel inspiratie en informatie vandaan.....

Danny
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door GerardM »

Niet mee eens, is een mooi stuk geschiedenis en zolang er nog mensen zijn (zoals o.a. Ernst) die het in de lucht willen houden vooral laten bestaan !

Wel mee eens dat er gelukkig veel minder werk is voor modereren van discussies; dat gedoe speelt zich nu op Facebook af voor diegenen die daar behoefte aan hebben.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Wim »

Afsluiten ??
Zolang Ernst er nog heil inziet gewoon laten bestaan .
Zelfs als hier helemaal niets nieuws zou gebeuren , het is een grote encyclopedie met allerhande motor en camper techniek kennis .

Al was het alleen maar als naslagwerk , onbetaalbaar !!
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door De Rooie Reus »

Ik heb even gekeken op camperforum.nl. Behalve een hoop gezelligheid en vragen hoe je een bbq het beste op kan stellen staan er ook 23 pagina's die alleen al naar dit forum verwijzen. Ik vind dat je dat de camperforumleden en alle andere forums niet mag ontnemen.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door karmann »

Missie geslaagd,er leeft weer (nog)wat,bis bis bis,Gr Hans
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door DVIII »

moet gezegd worden , hier geen geklier en haantjes , of handeltjes en vragen over hoeveel een bus uit 1978 waard is . geen geklets over campers van veertig duizend euro en satelliet ontvangers. faceboek en andere fora lopen feitelijk achter op onze serene rust . stel je hier een vraag , dan krijg je antwoord . :up:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door jooph »

Als ik onderweg internet heb, dan kijk ik toch altijd even op het forum.
Ben blij dat Dave(DVIII) de boel nog een beetje in leven houdt met zijn kennis en filosofische opmerkingen

P.S. Gratis Tip:
Als je vrij wilt staan en overnachten ga dan in Oktober op reis.
Op het strand, dorp of in de stad nergens een probleem in Frankrijk, Portugal en Spanje

groeten,

Joop
Gobert
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2014, 17:44

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Gobert »

Ik lees hier graag, post weinig, en bedenk dat ik graag ook zo'n bus zou willen bouwen. (Maar zie mezelf daar niet toe in staat).
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik kijk elke dag op het forum na nieuwe berichten, ligt het in mijn bereik om een antwoord te geven dan doe ik dat nog steeds.
Opheffen van dit forum waar heel veel tijd door diverse leden is gestoken, een enorme kennisbank, is wat mij betreft niet aan de orde!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door DVIII »

ach elk forum heeft zijn eigen(aardigheden) doelgroep . wij zijn veel meer bezig geweest met bouwen en techniek als overal elders . hier is een streep getrokken bij computer management voor motoren en al te afleidende onderwerpen . je moet nu op faceboek wat gaan zien , op bv. een camperforum wat gaan lachen en op andere fora wat gaan kijken wat er te koop is en wat er leeft . en dan zie jecdat wij dat stadium al voorbij zijn , behalve de nieuwigheden over "plastic" campers of miskoop verhalen omdat te veel mensen nog steeds eerst kopen en dan gaan proefrijden . :crazy:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door DVIII »

ik zou het wel leuk vinden als alle 508 en aanverwanten dit forum weer gaan weten te vinden , daar weten we toch het meest van af , samen :up:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
aartigg
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2013, 23:45

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door aartigg »

Ook ik post weinig en lees hier graag.
Denk wanneer ik met mijn campertje tegen een probleem aan zou lopen, dit forum een van de eerste plaatsen zou zijn om het voor te leggen. (Mits het antwoord hier al niet te vinden is)
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2007, 22:42
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door roze »

Ik lees met plezier de berichten. En gebruik soms de zoekfunctie.
Jammer als dit weg zou vallen.
| Rob Zeijen | Valkenswaard, NL | Hymer S660 | MB 410D | 1993 | Automaat |
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Leo »

Dat Campertechniek in slaap zou vallen was wel te verwachten. Op een gegeven moment is alles wel behandeld.
En wanneer je er dan nog een zooi wegenbelasting van onze onbetrouwbare overheid overheen krijgt, wordt zo'n antieke autootjesforum als dit dubbel hard geraakt.

Persoonlijk zie ik Campertechniek.eu als een uniek technisch naslagwerk.
Hoop dan ook dat het nog een tijd in de lucht blijft.


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Ben 410 »

Ik heb mijn camper nog niet zo lang, maar heb al heel veel aan dit forum gehad!
Heel waardevol, en ik lees ook best vaak/veel hoor!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Hanomaad »

Facebook heeft een paar onmiskenbare voordelen:

- heel toegankelijk (bijna iedereen heeft al een account)
- reacties zijn in "boom structuur", dwz dat je eigenlijk sub-topics kunt maken
- zeer makkelijk plaatjes erop te kwakken zonder limiet
- sommige groepen lenen zich goed voor het verkopen van spullen

Ook een paar grote nadelen m.i.

- wildgroei aan verschillende groepen die over hetzelfde gaan (ik zit in 4 Mercedes bus groepen en veel wordt meerdere malen gepost, kost een hoop extra tijd)
- effectief zoeken kun je vergeten, dat heeft nooit goed gewerkt op FB, het is gewoon teveel data en te rommelig georganiseerd.
- weinig tot geen moderatie dus een hoop gezever (al kun je makkelijk mensen blokken)

Het forum is voor mij nog altijd een bron van informatie als ik gericht wil zoeken dankzij de vele bijdragen van experts. Ik heb een kopie van het hele ding dus mocht het uit de lucht gaan dan zal ik er een mirror van up gooien voor alleen al de zoekfunctie.

Ik denk dat het toevoegen van plaatjes makkelijker zou moeten kunnen (erin slepen a la FB) maar ik heb niet onderzocht of dat kan met een upgrade van phpBB. Dat zou m.i. wel uit kunnen maken qua gebruiksgemak. Maar ik zie het vrij somber in. FB is een zeer verslavend medium waar de meeste mensen bijna al hun online tijd in schuiven.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Het grappige is ook wel dat je dit soort topics cyclisch ziet komen -in 2014 was er ook al één. :)
Voor mezelf kijkende is de winter qua camperbouw een wat slappe tijd, ik probeer wat spullen te scoren en toch regelmatig hier even te kijken, al gebeurt er momenteel niet zoveel. Maar ja, als 80% van de campers in de wintertijd op stal staat, gebeurt er nergens daadwerkelijk veel -op b.v. het Zelfbouw deel van Camperforum (waar ik dan nog wel eens kijk) is het ook relatief stil.

Overigens zie ik de Facebook-trend niet alleen qua campers, maar met veel meer dingen. Van het verkopen van kinderkleding, modelbouw, motorfietsen of wat dan ook, het verplaatst allemaal langzamerhand van Markplaats en Fora naar Facebook. Overigens is het wel grappig dat de kletsverhalen over mijn ombouw inmiddels ruim 11500x bekeken zijn, en b.v. een onderwerk van Mark zijn YA ruim 34000x. Bezoekers zijn er blijkbaar genoeg, of zou Mark 30000x op F5 drukken voor hits? :MrGreen: :MrGreen: Ik niet in elk geval! :rotfl:

Wat ik wel kwijt wil, is dat ik waarschijnlijk zonder de gigantische kennisbank op dit forum niet snel zelf een bus aan het ombouwen was geweest. Ook in de Hanomag-tijd is dit forum een grote hulp achter de hand geweest. :)

Was het maar april, dan ben ik weer vrij en kan ik weer verder met de bus! :)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Hanomaad »

Tja, voor mij is het juist _de_ tijd om te bouwen. Want in de warmere maanden wil ik lekker naar buiten met de camper.

En inderdaad, dit forum blijft een prachtig naslagwerk voor zo'n beetje alle relevante onderwerpen. Ik heb er dan ook een complete kopie van, mocht het ooit echt ter ziele gaan.
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door karmann »

Gelukkig weer wat te lezen gehad,maar het kan geen kwaad om af en toe,de leden eens wakker te schudden,dat levert weer gespreksstof ,en met een beetje ruring,komt het wat levendiger over
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

@Paul: zou graag willen, maar ik moet buiten (weliswaar onder een grote luxe carport!) klussen... en dan is het in de winter te donker en koud om wat te doen. Jouw volgorde is een stuk beter, in de winter klussen en in de zomer genieten!
Maar ach, voorlopig zijn we er evengoed lekker mee op vakantie geweest en ben ik blij dat ik toch de Hanomag verkocht heb en geen 2 campers meer heb. Geeft bij mij toch wat rust in de kop :)

@Karmann: is ook zo hoor, straks is het weer zomer en is het weer rustig omdat iedereen op vakantie is! :P

Ik kan elk geval niet wachten tot het april is en ik weer verder kan bouwen.... :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Mark V
Berichten: 180
Lid geworden op: 20 jul 2013, 20:29

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Mark V »

Hallo Allemaal,

Tuurlijk gaat het in de wintermaanden allemaal wat minder.
Bij mij in ieder geval wel.
Wil niet zeggen dat ik geen voortgang heb geboekt met mijn projectje......

Aanstaande vrijdag gaat de klusserij aan dat ding weer verder.

Nee, mijn F5 toets is niet versleten hoor!

Wat mij betreft moet dit leuke forum hier blijven bestaan!

Groetjes, Mark
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door Arno Z »

Hebben anderen ook gemerkt dat de TapaTalk integratie het begeven heeft?
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Campertechniek ter ziele????

Bericht door dereiziger »

dankzij dit forum rijd mijn bus nog steeds .. als naslagwerk is het mijns inziens bijna onmisbaar ..
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 8 gasten