Mercedes 408 op gas

Plaats reactie
wouters
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2008, 17:15

Mercedes 408 op gas

Bericht door wouters »

Beste mensen,

Ik heb alle topics over gas aandachtig gelezen en al wat wijzer geworden. Ik heb echter altijd diesel gereden (207d, 307d en een vw lt) Ik ga echter kijken naar een 408 op gas, totaal geen kaas van gegeten. Mijn vraag aan mensen die op gas rijden:

Kan je aan de motor horen/zien/voelen/ruiken/merken of deze goed op gas loopt en deze in goede conditie is? Bij diesels test ik het oa aan de carterdruk, maar dat heeft een bezine niet vlgens mij? Ik heb al wel gelezen dat je bij de uitlaat kan kijken hoe regelmatig de gassen eruit komen.

Ik hoop dat jullie me op dit onderwerp weer wat wijzer kunnen maken!

Alvast bedankt!

Groet,

Wouter
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Mercedes 408 op gas

Bericht door Anton »

Hoi Wouter,

Allereerst welkom op het forum!

Ook een benzinemotor kan net als een diesel onderdruk hebben, dus ff de olievuldop eraf.
Ook een teer punt zijn de klepzetels en in mindermate de kleppen, die kun je niet zien dus ook niet beoordelen hoever ze zijn ingeslagen.
Laat de motor op temparatuur komen en ga met draaiende motor na het eind van de uitlaat.
Steel je vinger in de uitlaat of een vloeitje.
Word deze dan na binnen gezogen dan is er iets lek, dat kan een verbrande klep zijn of een slechte afstelling.

Wat de olie betreft met de lpg auto's waar ik meegereden heb zag de olie er schoon uit als nieuw, dus niet zwart!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
wouters
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2008, 17:15

Re: Mercedes 408 op gas

Bericht door wouters »

Hoi Anton,

Bedankt voor je welkom! Gaaf dat er al zo snel een antwoord is! In ieder geval al weer twee tips op zak! Jammer dat ik niet kan controleren of er geharde klepzittingen op zitten, de eigenaar weet dat zelf ook niet, aangezien deze de auto al met lpg had gekocht!

Alvast bedankt en meer tips altijd welkom! Als ik de auto koop zal ik me zeker even voorstellen!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Mercedes 408 op gas

Bericht door Anton »

Hoi Wouter,

Het forum staat open voor alle merken, mits oude techniek, dus geen boordcomputers aan boord.
Dus je bent zo wie zo welkom.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten