pannage, moteur c'est fini......

DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: pannage, moteur c'est fini......

Bericht door DVIII »

wat natuurlijk ook belangrijk is , kijk eerst of het wel past . ik begrijp uit de waarschuwing dat MB het zo gemaakt heeft dat het kan , maar passen is weten. bij zescilinder unimog motoren is ook zo'n waarschuwing van kracht maar als je er een "S" motor inbouwd moet je ook het vliegwiel overbouwen om in de klok te passen. en dat heeft nauwelijks gevolgen. ( behalve dat ze de drukgroep versterken ivm het vermogen)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Johannes

Re: pannage, moteur c'est fini......

Bericht door Johannes »

Bij mijn beste weten zijn een krukas en vliegwiel van een mercedes automotor altijd samen gebalanceerd.( Als wij een vliegwiel en krukas balanceren balanceren we eerst de beidde onderdelen apart . Daarna worden as en vliegwiel als pakket gebalanceerd. ) Voorzover mij bekend kun je niet zomaar een vliegwiel verwisselen bij mercedes. Ik heb daar ook een zeer schadelijke ervaring mee gehad.
Anderzijds , als de boel goed gebalanceerd is kun je om het even wat voor een vliegwiel op een motor monteren. Een lichter vliegwiel zal in een snellere acceleratie resulteren, maar ook in een onrustige draaiend stationair toerental. Een zwaar vliegwiel daarentegen geeft een rustig draaiende motor, maar zal langzamer accelereren.
Je zou het kunnen proberen door gewoon het lichte vliegwiel te monteren en de motor zonder de bak erachter proef te draaien. je kunt ook de vliegwielen vergelijken. Als het niet in balans is merk je dat echt wel.
Johannes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten