ombouw naar diesel motor

Plaats reactie
Kees Durk
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 feb 2009, 10:21

ombouw naar diesel motor

Bericht door Kees Durk »

Ha folks,

Er is hier vast wel iemand die weet wat er allemaal aan onderdelen nodig is om een 408 benzine om te bouwen naar diesel. Ik weet eventueel een om314 liggen maar heb aan een motor alleen vast niet genoeg. Ik heb hier en daar al een beetje ingelezen en informatie gezocht, maar kom nogal tegenstrijdige verhalen tegen. De een zegt dat overbrengingen het zelfde zijn omdat mercedes alles zo universeel mogelijk wilde houden en een ander zegt dat alles t/m de diff. vervangen moet worden.
Dus, wat is er allemaal voor nodig om van de 408 een diesel te maken?

groet KD :wink:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: ombouw naar diesel motor

Bericht door DVIII »

er is al heel veel geschreven en gevraagd over dit onderwerp. maar vooruit, een benzine motor draait 4500 toeren
een kleine dieselmotor draait 4200 toeren , dus die zijn vergelijkbaar in het gebruik van bv de achteras overbrenging.
een grote dieselmotor draait 3000 toeren , dus met de zelfde achteras overbrenging rijd je een kwart langzamer. tenzij je ook de achteras veranderd naar een aangepast exemplaar. bv de as van een 508 !.
verder is er ruimte ed. en is de auto geschikt voor de inbouw van een OM 314. Je moet wel flink verbouwen en een hele verzameling onderdelen opsnorren voor de correcte uitvoering van je project.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Kees Durk
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 feb 2009, 10:21

Re: ombouw naar diesel motor

Bericht door Kees Durk »

ah, thanks. verwachte al dat ik naast een goede motor nog een hele verzameling onderdelen nodig had. wilde vooral even weten hoe het precies met de aandrijving zat en als ik het goed begrijp heb je voor een om615/16 geen andere achteras nodig maar voor bijvoorbeeld een om314 wel.

gezien het grote aantal onderdelen die er nog bij moeten (gas geef stangen, koeling etc.) denk ik dat ik toch liever een donor bus opsnor mocht ik het project uit gaan voeren.
weet iemand dus nog een donor bus staan, dan houdt ik me aanbevolen. Lijkt me wel een leuk project om uit te voeren. altijd lekker om na een week achter de pc zitten tekenen in het weekend de handjes ff zwart te maken.

groet,
KD
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: ombouw naar diesel motor

Bericht door DVIII »

een leuk project ! maar net die dingen als gasstang en radiator blijven prakties gelijk.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten