backfire's

Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: backfire's

Bericht door vanhooltje »

inderdaad Pieter zo doe ik het ook, met een verbouwde bougie :D

het probleem met het naar benede duwen heb ik als volgt opgelost.
motor in ze vrij op bdp zetten, auto op de handrem zetten, auto in de meest bovenste versneling zetten (4 of 5)

Zo blijft de motor staan zoals tie staat :D

En niet te veel druk 3a4 atm is genoeg :D

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
ebag
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 nov 2007, 20:26
Contacteer:

Re: backfire's

Bericht door ebag »

bedankt, dit is een gouden idee. hier was ik zonder jullie hulp echt niet op gekomen. fantastisch. ik heb zelfs al ergens zo'n bougie. decennia terug gemaakt om klepveren van een motorfiets te vervangen zonder de kop eraf te halen. uiteindelijk toen toch anders gedaan, maar altijd bewaard.

met al deze tips ga ik aan de slag. het zal wel even duren, voorlopig moet hij eerst doorrijden en het weer zit ook niet mee. als ik er achter ben en ik raak al wat overtuigd dat ik dat kom zal ik het natuurlijk hier melden.

groet gabe
gabe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2007, 21:50
Locatie: grou

Re: backfire's

Bericht door gabe »

er een paar week terug mee bezig geweest. eerst maar eens kleppen stellen en dat was weer hard nodig. een van de kleppen kon ik zonder de lichter omhoog te drukken niet meer de sleutel tussen krijgen.
toen me achter de oren gekrabt, die klep is wel ver ingedaald zeg...

dus na rijp beraad besloten dat de kop gereviseerd gaat worden. wat verder er ook voor problemen zijn, dit is niet goed. ik heb met de garage afgesproken dat ze het eerst even gaan bekijken. hoe eenvoudig je erbij kunt enzo. moet de motor eruit of kan de kop er zo af. niet dat het veel uitmaakt maar dan kan me mentaal voorbereiden of het 1000 of 2000 euro gaat kosten, brr.

Dus voor wie het zich afvraagt; Flaslube heeft geen zin. ik heb nu 45dkm op lpg met flashlube gereden en het is gedaan met de kop. dat spul kan er weer uit. iemand nog interesse in een setje?
Johannes

Re: backfire's

Bericht door Johannes »

Hallo Gabe.
Bij mijn 409 kan de kop er af met ingebouwde motor. Eigenlijk ben ik nog nooit een auto tegengekomen waar dat niet kon. Ik heb het zelf gedaan in hetzelfde jaar dat we hem kochten. Er bleken geen gaszittingen in te zitten terwijl mij dat wel verteld was. Aangezien ik toen niet erg op de hoogte was van de bus wist ik niet dat het middenstuk van het dashboard omhoog kun scharnieren :oops: . Ik heb wat gefoeterd op de constructeurs van mercedes totdat ik in een boekje zag hoe dat in zijn werk ging. Efin het is gelukt ik rij er nu al weer 5 jaar mee rond. :D Heeft ergens rond de €600 gekost.

Heb vandaag lpg.2 bougies gekocht van NGK. De prijs is even goed slikken maar ze schijnen 5 x langer mee te gaan.
Groet Pieter
gabe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2007, 21:50
Locatie: grou

Re: backfire's

Bericht door gabe »

koprevisie laten doen. harde zittingen en 4 nieuwe uitlaatkleppen. omdat de stationairschroef van de omvl geen effect meer had heb ik daar ook maar een nieuwe voor gehaald. dat is wel een succes, de bus heeft op gas nog nooit zo hard gereden als hij nu kan.
maar nog steeds backfires :(
ik denk dat ik nog maar een keertje investeer in echt merkkabels en er dan voor de zekerheid ook maar weer eens nieuwe bougies in stop.
en ook nog even controleer of de garage de vooronsteking goed gezet heeft.

achteraf de oude verdamper uit elkaar geschroefd om te kijken wat dat voor technologie is. lachen hoor, stelt echt HELEMAAL niks voor. er was ook niks stuk in alleen vervuilt. heb hem toch maar aan de kliko gedoneerd. voor de 125 die een nieuwe koste ga ik echt niet knoeien.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: backfire's

Bericht door DVIII »

misschien heb je hier al naar gekeken , maar werkt de carburateur/ verdamper wel goed en heb je soms backfires omdat er altijd maar brandstof blijft komen ......
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
gabe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2007, 21:50
Locatie: grou

Re: backfire's

Bericht door gabe »

ja heb ik naar gekeken. heb er (weer) goed over nagedacht en denk toch dat het ontsteking issue is. bvb de spanning tijdens starten te laag en daarom een vonk missen op zijn zwakste schakel.
ik wil nu van die iridium bougies bestellen (uit engeland want raargenoeg zijn ze daar 4X goedkoper). mijn motor starte na de overstap daarop ook een stuk beter. je hebt van ngk ook van de lpg bougies maar die zijn belachelijk duur. ik denk als ik de specs bekijk dat dat iridium met een chrome laagje zijn. dat betekent dat ze zonder chrome laagje met lpg sneller slijten.
Johannes

Re: backfire's

Bericht door Johannes »

hallo Gabe,
Ik heb er LPG2 bougies in van NGK. Start beter en loopt rustiger, zijn wel wat duurder dan gewone bougies. Volgens de fabrikant gaan ze ook 5 x langer mee.

Backfire is toch de engelse uitdrukken voor het feit dat je een steekvlam terug de inlaat in krijgt? En dat kan alleen onstaan als er tijdens de onsteking een klep open staat door bijvoorbeeld een verkeerde nokkenastiming . Een te vroege onsteking kan ook een oorzaak zijn, door verkeerde afstelling of overspringende vonk in de verdeler of tussen de kabels (misfiring). Wat bij mij gebeurt is dat er flinke knallen in de demper of voorpijp onstaan. Of ik nu op benzine rijd of LPG maakt niet veel uit. Meestal gebeurt het bij een afdaling met de voet op de rem ( dus gas los). Het is voor mij meestal het signaal dat de puntjes vervangen moeten worden of de klepspeling moet worden gecontroleerd. Maar echt helemaal over gaat het eigenlijk niet. Het zullen wel, net als bij een tweetakt, onverbrande gassen zijn die door hete delen in de uitlaat tot ontbranding komen.

Groet Pieter
Gebruikersavatar
roelof
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:49
Locatie: langezwaag
Contacteer:

Re: backfire's

Bericht door roelof »

Hallo Gabe,
Ik heb zelf jarenlang een mercedes 280se w116 op lpg gereden( naast mijn 207D) bij mij was de oorzaak de bougiekabels, ik heb nooit problemen gehad met orginele kabels wel met goedkopere imi kabels, orginele kosten mij dan rond de 100 euro voor een set voor een zes cilinder. het is maar een idee?
groet:Roelof
gabe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2007, 21:50
Locatie: grou

Re: backfire's

Bericht door gabe »

de bougies heb ik al besteld en na jullie reacties ga ik ook maar direct voor verse kabels. ik neem een setje van bosch of ngk, een echt merk deze keer :D

groet gabe.
ebag
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 nov 2007, 20:26
Contacteer:

Re: backfire's

Bericht door ebag »

ik kreeg gisteren de rekening van de koprevisie 1480 euro. met 4 nieuwe uitlaatkleppen. dit er even op gezet om het topic completer te maken.
Johannes

Re: backfire's

Bericht door Johannes »

Was dat inclusief de- en montage ?
Pieter
gabe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2007, 21:50
Locatie: grou

Re: backfire's

Bericht door gabe »

revisie kop werd elders gedaan voor 775 incl 4 nieuwe uitlaatkleppen
(de)montage was 7,25 uur voor totaal 427 en 6 liter koelvloeistof en dan de btw er overheen.

groet gabe
gabe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2007, 21:50
Locatie: grou

Re: backfire's

Bericht door gabe »

de nieuwe iridium bougies hebben het backfire probleem helemaal verholpen (of gecompenseerd) :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten