geen retouraansluiting op nieuwe carburateur

Plaats reactie
408 feuerwehr
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:25

geen retouraansluiting op nieuwe carburateur

Bericht door 408 feuerwehr »

Eindelijk..... Eindelijk is het weer zacht genoeg, en heb ik tijd, om mn 408 af te bouwen....

Heb verder alles in en onder en op gebouwd.. maar nu loop ik tegen een probleem, waar ik geen info over heb gevonden..
Mn ruilmotor heeft een andere carb.. Op mn oude motor zat een (solex) carb met een retouraansluiting, .. Bovenop een soort bochtje, bij de inspuitpomp, zat dan een retour, voor het teveel aan brandstof. De huidige carb,ook solex. zit deze niet.. er zit eenalleen ingang op de vierkantere vlotterkamer?, maar geen retour..

Is de retour niet nodig bij deze carb, wat doe ik dan met die leiding?
als er wel een retour nodig is, waar sluit ik die op aan?

tevens zit er een soort electrische aansluiting, waar ik ook geen idee over heb, op de carb.. wat kan dit zijn ?(soort tonnetje, met 1 draad aan een schroefje)

zodra ik dit gefixed heb, hoef ik alleen nog de radiateur,en alles nalopen.. en kan ik hopelijk deze week testen,

b.v.d.

mies
Johannes

Re: geen retouraansluiting op nieuwe carburateur

Bericht door Johannes »

Die retourslang kun je dichten met een boutje ofzo. de carburateur heeft dat niet nodig.
Dat tonnetje is dacht ik een magneetventieltje die de stationaire benzinetoevoer afsluit als je de motor uitzet. Daar moet dus een stroompje(via het contactslot) op als je de motor aan zet en er weer af als je de motor uitzet.
Pieter
408 feuerwehr
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:25

Re: geen retouraansluiting op nieuwe carburateur

Bericht door 408 feuerwehr »

aha... bedankt voor de snelle reactie... Woensdag mag ik verder sleutelen.. ga ik het meteen proberen..

Maar voor mezelf, waarom heeft deze carb geen retour... of eigenlijk, waarom die andere wel...
waarin zit het verschil (simpel gevraagd).
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: geen retouraansluiting op nieuwe carburateur

Bericht door Bommes »

heeft dat verschil niet te maken met de benzine pomp in plaats van met de carb..??
Sommige pompen kunnen er niet tegen om hun druk niet kwijt te kunnen althans dat is wat ik ooit begrepen heb.
Vandaar de retour, staat de vlotter hoog dan sluit de naald de benzine toevoer in de carb af en kan dus de pomp zijn druk niet kwijt vandaar de retour..??
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: geen retouraansluiting op nieuwe carburateur

Bericht door DVIII »

houd het er maar op dat de met retour een tropen uitvoering is en de andere niet.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
408 feuerwehr
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:25

vragen over nieuwe carburateur

Bericht door 408 feuerwehr »

vandaag alles opgebouwd.... EN HIJ DOET T.... heb er even mee gereden, en alles werkt"perfect"
zn kracht viel me wel wat tegen...

Nu aan de afrond fase, waarin ik weer tegen dingen aanloop die ik niet weet...

Mn nieuwe carb heeft, naast zn vacuumvervroegingslangetje, nog een zuigend slangetje... ergens onderaan de carb, geen idee waar die heen zou moeten.. Als de motor draait voel ik m hard zuigen.. Hij zit ongeveer vlak boven de flens waarmee die op het spruitstuk geschroefd wordt.. Iemand enig idee?

daarnaast zit er nog een pijpje, waar een rubber "trechterje"' opstaat... t zit ongeveer op de plek waar de chokekabel loopt... Ook daar zuigt hij...Weer, geen idee.. t lijkt me dat deze dingen gezamelijk toch een hoop valse lucht leveren... tenzij ergens op aangesloten? iemand enig idee

verder werkt t.. moet nog een hoop kleine dingen doen, maar hij werkt idd zonder retour.. en met elec afsluiter...
Maar hij lekt nog verschrikkelijk, hoop dat morgen op te lossen..

Verder heb ik bijna alles over moeten zetten, want bijna alles was net anders, waardoor t bij mij niet paste.. Bij mn oorspronkelijke motor was de ventilator op een aparte steun gebouwd,met een dubbele poulie, bij mn nieuwe zat hij op de waterpomp.., maar dan paste hij weer niet achter de radiateur.. was ook geen kwestie van poulies over zetten, want de nieuwe waterpomp had een flens met 3, en mn poulie met 4 gaten.. Was wel leuk, want blijkbaar heeft mercedes al deze dingen als optie ingebouwd, want overal zaten extra schroefgaten, waarvan ik het nut nooit wist, maar waar ik nu gebruik van kom maken.. Oude waterpomp 3, nieuwe 5 bouten.... paste!! oliepeilstop moest op andere plek vast, en daar zat een ongebruikte bout...

Maar, nu nog afronden, maar mn eerste rit in een jaar is weer gemaakt, en k ben terug verliefd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten