espace 3.0 V6 24V

karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Niet geschoten is altijd mis, dus bij deze. Is er iemand in de zaal die bovenstaande auto kent (technisch). Van de zes cillinders doet er minimaal eentje niet mee. Bougie's gecheckt en in orde bevonden, behalve van cillinder 1. Deze is nl zeiknat van de benzine, maar vonkt wel als ik hem op de brommer test :mrgreen:. Ik zelf begin te neigen naar de Bobine, maar zit op een onmogelijke plaats, zodat ik hem niet kan controleren. Iemand suggesties.
Toine
Inmiddels bij de renault garage geweest die de voiture aan de diagnose apparatuur heeft gehangen, het oordeel: Lambda sonde geeft fout code maar is niet de oorzaak, bobine is nat en mogelijk dat injecteur van cillinder 1 niet of niet goed functioneerd, verder onderzoek noodzakelijk.......duhh, en....dus....."maakt u maar een nieuwe afspraak dan kunnen we verder kijken. Ze zijn verdomme nog geen eens 10 min. bezig geweest en hoppa....70€. En deze diagnose kan ik zelf ook wel bedenken. Lust u nog peultjes en zaaaalieg pasen.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door DVIII »

heptie auto ook vandie moderne golf bobine/bougiekap ineen dingen , nieuwe auto's hebben heel veel geintegreerde onderdelen die je niet kan maken , en dus voor duur geld moet kopen !
dan kan er wel eens een voeding van de desbetreffende cilinder mankeren. het lijkt erop dat die cilinder niet meevonkt ?
je moet een "mannetje" zoeken die dit soort auto's voor de hobby repareert.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Die auto hept inderdiet van die moderne alles ineen golf dinges kappen, dus...........?
Dit zijn btw alles ineen aan mekaar vast kappen, het is dus een blok waarvan de bovenzijde volgegoten is met eoa kunsthars in een metalen frame. Dat frame is met inbus boutjes op de cillinderkop geschroefd/t en gaat in z'n geheel over de voorste drie cillinders. Aan de onderzijde zitten jubbejen verlengstukken die over de bougie's gezet worden. Boven op dit blok zitten de aansluitingen van de bougie kabels die vervolgens ergens tussen de twee cillinderkoppen verdwijnen.
Die dus Dave.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door DVIII »

ik durf het bijna niet te zeggen , is er dan dan zo'n heel blok naar de ........ , en die kosten natuurlijk ...... . voor de test , kun je de ene met de andere omwisselen (...... ik vermoed....)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Je mag het gerust zeggen hoor Dave. Het is idd een heel blok waarvan denk ik cillinder 1 naar de kl..ten is.
Ik zou niet weten hoe je zoiets moet chekken want die kap past er maar op een manier op.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door DVIII »

ja Daar hebben ze die analyse stekkers voor , die kan direct zien wat er schort , of je betaald niets . je bent misschien een beetje opgelicht bij die dealer. volgens mij hebben ze de vloerenboenmachine erbij gerold , een beetje toneel gespeeld en je zomaar wat verteld , en 70 euro afgerekend.
ook op een advies heb je garantie , ik zou eens gaan praten met die garagechef !
en daarna , als dat ding wat stuk is niet te repareren is , en vreselijk duur , voorzichtig openzagen en toch eens kijken of er geen printje gebroken is oid. dat is dan met wat chirurgisch solderen meestal wel op te lossen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Garantie, tja.....3 mnd op de draaiende delen van de motor, transmissie en uitlaat. Open zagen gaat niet lukken, want die zooi zit helemaal dicht gegoten. Ik heb brezan al gebeldt en die zoekt even uit of ze zo'n ding kunnen leveren, ALS ie idd kaduuk is. Kun je die bobine niet doormeten?
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door DVIII »

sorrie maar bobines doormeten is een specialiteit van een zwager van mij , ik leen hem geen universeelmeter meer uit.
kijk die bobine is geintegreerd , dat betekend dat je er niet bij kan en slechts de uiteinden kan bereiken. daar zit hem de kneep , als je niet kan meten aan de ingang , blijf met alles behalve een bougie uit de buurt van de uitgang. had ik al gezegt "alles kan stuk" , dit geldt niet voor de plastic doos om je unit. okay hij kan stuk maar dat is als die toch afgeschreven is niet meer van belang.
vraag nou eerst eens wat die doos kost, dan kun je overwegen wat je moet doen.
zoek die doos op via het web , het type nummer of zo . er zijn speciaale onderdelen boeren die die franse-slag invoeren.
tweedehands , truukjes etc , de V6 24v renaultclub verzin maar wat !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Dave, je hebt een pb.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Ahum, slik, ik vrees dat het probleem iets ernstiger is dan ik vermoede. Nadat ik die alles in èèn kap ding los geschroefd had en eraf getrokken had keek ik recht in de bougie gaten, waarvan bij cillinder 1 een laag (koel) water en olie stond. Gelijk de olievuldop eraf gehaald en de onderzijde bekeken, en daar zaten een paar kloddertjes wit/bruine smurrie op. Voorzichtige conclusie mijnerzijds, lekke kop pakking of gescheurde kop. En dit valt WEL onder de garantie :mrgreen:.
Affijn, dat zoeken ze maar lekker in de garage uit.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door Frank.fjph »

Kijk soms is het dus ..hoe groter het probleem hoe beter je af bent.... :D :roll: :roll: :wink:

Frank
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door Bommes »

dus dat kunst hars alles in een kap/bobine geval valt niet onder de garantie, maar een gescheurde kop of kapotte koppakking wel..??
Vreemde garage heb jij dat ding bij gekocht dan.. :?
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Nou, er zit 3mnd bovaggarantie op met de beperking tot de draaiende delen van de motor en de transmissie. Een koppakking lijkt mij een elementair onderdeel van de motor dusss. Schijnt niks bijzonders te zijn, hoe duurder de auto des te uitgebreider de garantie.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door Frank.fjph »

Draait die koppakking eigenlijk wel,lijkt me dat ie gewoon stationair is.............. :lol: :lol: :lol
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door DVIII »

altijd wel een sukkel die domme vragen stelt, Analoog aan, altijd wel een sukkel die zijn dop vergeet !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door Bommes »

@ dave :
??
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

All right, the verdict volgens de niet Renault garage, dwz de garage waar ie gekocht is. Toch, jawel, toch een defecte bobine. Waar dat water, en olie vandaan komt, geen idee. Koelsysteem afgeperst en die blijft op druk. Compressie meting gedaan en die is goed. Die wit/bruine kloddertjes onder de olievuldop, op zich niet raar als je alleen korte stukjes rijdt, en dat water en olie in het bougiegat.....geen idee, VOLGENS DE GARAGE DUS. Het zal me allemaal aan m'n oksels oxideren, als dat barrel maar rijdt, want als ik eerlijk ben, ben ik al een beetje klaar met dat Franse Kwalitatief Uiterst Teleurstellende technisch gedrocht.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door DVIII »

sorrie, maar dat was een onderonsje met Frank :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Goed, hij doet ut weer......zolang als het duurt :? , nieuwe bobine erop geschroefd en tot de volgende keer.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

:oops: , er rust blijkbaar geen zegen op de renault. Moeders is afgelopen maandag betrokken geweest in een kop/staart botsing, waarbij mijn meisie de laatste in de rij was. En u voelt hem al aankomen, WA-beperkt casco verzekert, dus helaas pindakaas, zelf de schade ophoesten. Een uiterst voorzichtige schatting van de schade:
Linker koplamp (xenon) nieuwprijs €900,- (echt waar)
Gecombineerde koelradiator/airco €335,-
Front/dwarsbalk €135,-
Koelfan's €280,-
Daarnaast nog een bumper en gril, hiervan heb ik maar geen prijzen opgevraagd en allerlei kleinspul wat vervangen moet worden. En dan tenslotte nog het spuitwerk :cry: .
Ik ben een beetje verdrietig.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door Frank.fjph »

Trieste zaak.......maar als moeders het er goed heeft afgebracht dan is het belangrijkste iopgelost,

Verder over die lamp: hoorde laatst dat waar zoiets in NL honderden Euro kost je het in Dld. voor 60,- vervangen krijgt: de onderdelen schijnen daar veel goedkoper,
(mogelijk alleen van Duitse autos,, en dat is de Renault niet...... :( maar probere kan altijd: even op Ebay,

Ik kocht een raammechanisme voor mijn Skoda voor 35,= terwijl de dealer er 125,= voor vroeg, dus even het internet op loont wel.

Frank
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Caramba, de spullen zijn binnen, allemaal gebruikte onderdelen, but who cares, als ie het maar weer doet. Gebleken is dat wat speurwerk op het net de moeite loont. Koelradiator, airco condensor, complete ventilators, front dwars balk en een gril (helaas een andere kleur) voor €450,- ex verzendkosten geleverd.
Voor de koplamp heb ik een nieuwe besteld waarvan het glas op het oog identiek is aan het glas wat erop zat. Is overigens eenvoudig te vervangen. Even warm stoken met een schilders føhn, en de kit wordt lekker dun en je trekt zo het glas eraf. kosten €60,- ,maar alleen nog ff afwachten of het glas echt identiek is.
Dhuss, ik ken de boel weer in elkaar schroeven, hier en daar de boel nog wat recht beuken en hopen dat ie ut weer doet.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Kees Durk
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 feb 2009, 10:21

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door Kees Durk »

nice he, voordelen van een beetje speurwerk.

had ook schade aan de auto, voor 75 eu een andere bumper en voorscherm :D

wat die lamp betreft, even in de oven, op een lage stand (laagste die er op zit) en dan als die nog net niet te heet (beginnen bij 3-5 minuten) is om aan te pakken het glas verwijderen. Kun je eventueel een brede, platte schroevendraaier bij gebruiken. Wil het niet en is de lamp ook nog lang niet gesmolten, dan net iets langer in de oven. Heb het een paar weken geleden zo ook gedaan met beide koplampen van m'n alfa.
Vervolgens alle lijm/kit resten verwijderen en dan weer dichtkitten met de zwarte sikaflex.

het wil ook wel met een schildersfohn, maar ik vind de oven fijner werken, dan is alles meteen op een fatsoenlijke warmte. Trekt wat mooier los.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door karogegro »

Zoals gehoopt, de boel is weer heel, en ut rait weer as een tiet. Alleen de gril heeft een andere kleur, maar daar hebben ze van die handige spuitbusjes voor. Weer een klussie voor later. En als dat pokkeding weer wat heeft rijdt ik hem het kanaal in. Ben d'r ff klaar mee :twisted:.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: espace 3.0 V6 24V

Bericht door Wim »

Toine ,

Toch kan ik mij niet aan de indruk ontrekken , dat het voertuig aan de laatste schade GEEN schuld had :mrgreen:
Maar goed je rijdt weer 8)

Groeten Wim
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten