Motor L408 G M115

Plaats reactie
Chrisb
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2010, 22:00

Motor L408 G M115

Bericht door Chrisb »

Voor de restauratie van onze MB L408G bj 1970 zijn we op zoek naar een motor type M115-921
De huidige motor, 65000 km / LPG heeft zoveel doorblaasgas dat de olie uit de ontluchting bij halfgas 1 meter hoog spuit
Eventueel een ander type motor zou ook goed zijn, zolang er maar niet teveel hoeft te worden aangepast
we willen de auto zo origineel als mogelijk houden
zie ook www.bedfordworld.nl

m vr gr
Chris Balkenende
Kees Durk
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 feb 2009, 10:21

Re: Motor L408 G M115

Bericht door Kees Durk »

Ik rijd een 408 met dezelfde motor. Deze heeft bij 190.000 een koprevisie gehad en rijd nog altijd helemaal prima. d'r staat nu al meer dan 200.000 op.
Lijkt me dat die van jou dan bij 65000 aardig rap versleten is.
Die van mij rijd niet op gas trouwens.
Chrisb
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2010, 22:00

Re: Motor L408 G M115

Bericht door Chrisb »

De km stand is wat de vorige eigenaar aangaf plus wat de teller aangeeft, de auto staat al 10 jaar op nederlands kenteken, en is hiervoor door de Brandweer in Nordhorn gebruikt, het kan dus goed veel meer zijn, al kunnen we dat niet aan de slijtage van de auto afleiden, bij een eerste controle van de motor lijkt het oliefilter al 10 jaar niet vervangen, we hebben nieuwe olie, oliefilter en oliesysteemreinger erin gegooid, plus kruipolie op de zuigerbodems, misschien hebben we geluk en zitten de zuigerveren vast, of zitten oliekanalen dicht, maar ik ben bang dat de motor is overleden, de komende dagen moet blijken of dat inderdaad zo is.

gr
Chris
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten