Ontstekings probleempjes MB L409 met M115 motor

Plaats reactie
mark_druif
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2011, 16:30

Ontstekings probleempjes MB L409 met M115 motor

Bericht door mark_druif »

Mijn Mercedes L409 met M115 motor heeft een paar ontstekings probleempjes.

Allereerst heeft ie zo'n 2000 km probleemloos gereden op LPG, en na het stellen van de kleppen en een tijdje te hebben stilgestaan sloeg de motor niet meer aan. Bobine vervangen, nieuwe contactpunten en condensator: lopen als een trein. Na 2x de straat heen en weer te hebben gereden stond ie weer stil. Reden: kunststof nokje van de contactpunten gesmolten, waardoor ze niet meer opengingen.

Nu is mijn vraag: zit er origineel een bobine met voorschakelweerstand op deze motor? Want nu zit er "gewoon" een 12V bobine op. Wat mij ook opviel is dat deze bobine erg warm werd met het contact aan. Is dit normaal?

Ook ben ik nog op zoek naar een ruitenwissermotor, weet iemand hoe ik hieraan kan komen (liefst buiten de club om, anders moet ik contributie betalen :P)
Johannes

Re: Ontstekings probleempjes MB L409 met M115 motor

Bericht door Johannes »

Hallo Mark,
voor zover ik weet zit er standaard een bobine op met voorschakelweerstand, dit zorgt voor een betere vonk tijdens het starten. Als het contact aanstaat en de motor stil dan is het heel normaal dat de bobine heet wordt, hij kan zelfs zo heet worden dat hij van binnen kapot brandt. Het is een grote spoel waar spanning op staat en dat wordt dan een soort kachel.
Ik neem aan dat je het nieuwe nokje nu van voldoende smeermiddel hebt voorzien.
Groet Pieter
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten