Veranderde wetgeving personenvervoer in camper

Plaats reactie
Gerard Wildschut

Veranderde wetgeving personenvervoer in camper

Bericht door Gerard Wildschut »

In De Kampioen van de ANWB stond een vraag over het vervoeren van personen in een bedrijfsauto. Nu weet ik, dat dat al sinds jaar en dag niet is toegestaan. Maar hoe zit dat nu met een camper ?
In mijn MB L409 bouwjaar 1975 kan ik dwars op de rijrichting 8 personen vervoeren.
Zij dragen geen gordels.
Volgens het antwoord van de ANWB is het sinds de invoering van de nieuwe wetgeving niet toegestaan personen achter in de camper te vervoeren.
Wie weet het antwoord ?
Gebruikersavatar
M Koseoglu
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004, 17:35
Locatie: Castricum

Regelgeving

Bericht door M Koseoglu »

Hallo Gerard,

Links op de pagina van dubbellucht onder de kaartenbak staat regelgeving.
Lees dit, lees dit nog eens, en dan begin je er een klein beetje wat van te begrijpen.
Dan nog maals lezen en toepassen op jou bus.

Veel sterkte .


Met vriendelijke groeten van

M Koseoglu
Six wheels for freedom
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi Gerard, ik zag op: http://www.verkeersrecht.nl/cgi-bin/art ... _246.shtml

iets meer omschreven van de gewijzigde wetgeving. En dat het wel zou mogen als het speciaal voor het vervoer van personen bedoelde zitplaatsen zijn. Dus geen bank die omgebouwd kan worden tot bed bijvoorbeeld.

Tenminste, zo begrijp ik het.


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hi

Toch allemaal wel wazig, oltimers hebben geen gordels nodig, defineer een: "gewone zitplaatsen"

> Er staat dat beoogd wordt dat het vervoer van personen alleen op de in het > motorrijtuig aanwezige gewone zitplaatsen vervoerd mogen worden.

In MPV's worden stoelen omgebouwd tot tafels, mijn bank wordt omgebouwd tot bed. Wat is hier het verschil.

Als er duidelijk laatruimte staat denk ik dat campers daar toch wel misschien niet onder uit vallen, want defenitie camper betekent toch dat je hem niet als normale bestelbus met laatruimte kunt gebruiken en dus ook de ruimte niet als laatruimte bestempeld kan worden ( wegenbelasting regeltjes ).

Het is allemaal toch weer lekker wazig, een stoel bij bouwen ( gordels hoeft niet, oldtimer) wanneer wordt het dan een "gewone zitplaatsen" ?

Nog wel een leuke, je kent ze wel die lang limo's met in de lengte richting een bank die zullen hier ook en probleem hebben.

Ik zie wel, maar ik hou er zeker geen rekening mee.

Bart Keser,
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten