Onderdelen carburateur gezocht

Plaats reactie
veldhuijzen38
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2011, 20:18

Onderdelen carburateur gezocht

Bericht door veldhuijzen38 »

Na onze toch redelijk lange terugreis vanuit Friesland naar Brabant, werkte de choke niet meer. Een korte inspectie leverde dit plaatje op:

Afbeelding

Zoals goed te zien is, ben ik onderweg een aantal onderdelen verloren :wink:

Een bekend probleem, of is dit een unicum :lol:

Is er iemand die nog een sloopcarburateur heeft liggen voor een MB 308?
Het gaat om een 36/40 PDSI Solex carb.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Onderdelen carburateur gezocht

Bericht door Diehard »

Bekend probleem , niet bij dat soort van carb. maar ik ben ook wel van alles verloren onderweg . . . of op water !!! Goed onderhoud staat of valt toch veel mee denk ik . . .

en als je ergens aangezeten hebt . . . of de garagemonteur !!! controleer 2x of alles wel goed vast zit . . .
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
veldhuijzen38
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2011, 20:18

Re: Onderdelen carburateur gezocht

Bericht door veldhuijzen38 »

Denk niet dat dit met onderhoud te maken heeft. De bus komt van de duitse brandweer af... Duitsers zijn sowieso veel beter in onderhoud als wij, en net als de brandweer hier worden ook die auto's tip top gehouden.

Ik denk dat het een gevalletje is dat het busje nog nooit een dergelijke afstand in één keer heeft gereden met 110 op de klok, en daarbij het asje is los gerammeld of iets dergelijks. De garage is er niet aan geweest, ik ben zelf monteur he 8)

Het valt trouwens nog niet mee aan aan losse onderdelen te komen van zo'n carburateur. De personenauto versie is weer net ietjes anders qua stangenstelsetjes.
bancras
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 sep 2009, 16:51

Re: Onderdelen carburateur gezocht

Bericht door bancras »

Kijk eens op de site: http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm. Ga dan naar Vergaser/Carburator. Jouw type staat er ook bij. Groeten, Bob.
Johannes

Re: Onderdelen carburateur gezocht

Bericht door Johannes »

Bij mij is nog nooit wat van de carburateur afgevallen, ook niet bij uren Duitse autobahn op topsnelheid, al 8 jaar niet.

http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm

neem eens contact met deze mensen op.

Groet Pieter
veldhuijzen38
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2011, 20:18

Re: Onderdelen carburateur gezocht

Bericht door veldhuijzen38 »

Het zal ook geen gewoonte zijn dat het spul uit elkaar springt, het ging erom dat de kans klein is dat het het met onderhoud heeft te maken heeft 8) :roll:

Bedankt voor de tips jongens!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten