verwijderen PTO van de voorbouw Brandweerpomp

Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: verwijderen PTO van de voorbouw Brandweerpomp

Bericht door rienold »

Ook op mijn 508 zat een voorbouwpomp (Ziegler) met daar om heen een beugel. Het geheel stak ongeveer een halve meter vooruit. Overbodige ballast, waar je alleen maar last van hebt. Het geheel heeft een gewicht van min. 50 kg, waardoor de auto nog zwaarder stuurt.

De pomp en de tussenas zijn er af en de uitsteeksels, waar de pomp op vast geboud zat, zijn er af geslepen. De bumper is opgevuld met een aluminiumplaat, gebogen in de vorm van de bumper. De beugel, die ik eerst ingekort had, is nu helemaal verwijderd. Daartussen is nu een dikke plaat gelast. En voor het gat, waar de as doorheen liep, is een stuk traanplaat gemonteerd. Dit staat recht op de bumper. Zie de foto's.


Afbeelding
Met pomp

Afbeelding
Ingekorte beugel, stak nog 20 cm uit

Afbeelding
Zoals het nu is (moet nog beter geverfd worden)
Hierin zijn twee gaatjes geboord en draad getapt voor de kentekenplaat.

Afbeelding
Zijaanzicht

Zo mooi hoeft dat nou ook weer niet uit te zien. Het is en blijft een oude brandweerauto. Zo'n stuk traanplaat volstaat dan prima :) :)



Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door rienold op 20 nov 2012, 10:42, 3 keer totaal gewijzigd.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: verwijderen PTO van de voorbouw Brandweerpomp

Bericht door DVIII »

ik vind met pomp gewoon het mooist , en die paar kilo's , ik denk dat die pomp een tachtig kilo weegt , dus.
verder vind ik het een pracht auto , een dusseldorfer met voorbouwpomp Stoer ! . jammer van de benzine motor , maar die kan evt zo op gas,. en dan ben je weer schoonheids kampioen voor het milieu . over plek voor je gastanks hoef je niet in te zitten !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: verwijderen PTO van de voorbouw Brandweerpomp

Bericht door DVIII »

verder nog een tip , houd de nokkenas regelmatig in de gaten op rare slijtage op het glijvlak nok , tuimelaar , die wil wel eens vreemde slijt sporen , vreters oplopen. ook met een motor die nog maar 20 000 gelopen heeft !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: verwijderen PTO van de voorbouw Brandweerpomp

Bericht door Dennis en Nancy »

Die van mij blijft zoals die is. De pomp is alleen moeilijk te tillen (en nee,.. ik ben geen softy) dus die schat ik in op minstens 80 kilo.

Die nokkenas is waas je de kleppen stelt of niet?

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: verwijderen PTO van de voorbouw Brandweerpomp

Bericht door DVIII »

ja de kleppen worden door de nok van de nokkenas omlaag gedrukt , en die nokken willen nogal eens gaan vreten, dan wordt het gehardde oppervlak weggesleten en kan je de kleppen niet meer stellen , raar denk je dan , maar dan ben je dus al te laat. check of de nokken een mooi egaal oppervlak hebben. en is het misschien geen idee om een 5 cil diesel in te bouwen . niet zoveel te veranderen en een super gevoel en beter verbruik ! , maar ik denk dat je hem orgineel wilt houden , dan moet je ook vaak tanken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten