Benzineleiding onderdeel identificatie

Plaats reactie
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Benzineleiding onderdeel identificatie

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik ben de rotte benzineleidingen aan het vervangen van onze 409 en kwam dit ding tegen wat aan de motor zit. En leiding had geen slangklem erop maar als ik die lostrek komt er benzine uit.

Afbeelding

Afbeelding

Moet ik daar even een slangklem omheen doen?
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Benzineleiding onderdeel identificatie

Bericht door Dennis en Nancy »

Alle slangen die ik vernieuw zijn poreus of lekken.

De slangen aan op de tankaansluitingen zijn ook niet met een slangklem geklemd. Ik snap het niet meer,.. is dat nu normaal of niet? Ik ben van plan om overal een slangklem op te zetten.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Uil
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:57

Re: Benzineleiding onderdeel identificatie

Bericht door Uil »

Dit is de benzinepomp (branstofpomp). Een membraanpomp die aangedreven wordt door een draaiende nok (een nokkenas, niet dè nokkenas) in de motor.

Deze pomp zuigt aan de benzinetank, er is dus altijd een onderdruk. Daarom gaat het goed zonder slangenklem. Een slangenklem monteren kan natuurlijk nooit kwaad (niet te strak aandraaien).
Zelf klussen bij Arie en Nico.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Benzineleiding onderdeel identificatie

Bericht door Dennis en Nancy »

En wat doet dat pompje dat begint te zoemen als ik de bus op contact zet? Ook daar zitten leidingwerk zonder slangklemmen. (Ik neem aan dat dit een opvoerpompje is dat de benzine al een eind omhoogbrengt want als ik op contact zetten begon er al benzine te lekken door de poreuse slang)

Ik denk dat ik hier en daar toch een slangklem bijzet.

Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Uil
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:57

Re: Benzineleiding onderdeel identificatie

Bericht door Uil »

Dennis en Nancy schreef:... dat pompje ...
Welk pompje bedoel je? Heb je een foto/omschrijving ervan?

Van origine is de mechanische benzinepomp de enige die erin zit. En in mijn geval doet die het ook prima. Mogelijk dat het membraan gescheurd is en dat een ondeskundige daarom maar een elektrische pomp heeft toegevoegd? in dat geval zou er ook benzine door de mechanische pomp komen als de motor niet draait, maar de elektrische pomp wel draait.

Als je interesse hebt om de boel weer origineel te maken, een nieuwe pomp kost 60-70 euro bij de dealer. montage is niet ingewikkeld. Gaat wel veel gemakkelijker als as de nok die de motor aandrijft naar binnen gericht is. De mijne is overigens gemonteerd met inbusbouten, dat monteerd wellicht gemakkelijker, op de foto te zien is er maar weinig plaats voor een dop of ringsleutel.
Zelf klussen bij Arie en Nico.
Johannes

Re: Benzineleiding onderdeel identificatie

Bericht door Johannes »

Als de membraam gescheurd zou zijn komt er benzine uit het lek gaatje van de pomp! Ik zou wel overal even slangklemmen op doen er komt toch druk op de pers zijde en dan is het wel zo veilig.
Het kan zijn dat het asje welke de opvoerpomp bedient er uit is gehaald omdat de pomp niet meer goed werkt ( lekkende klepjes). Bij lpg wordt er dan wel vaker een elektrische pomp ingezet die uit geschakeld wordt via de omschakelknop voor lpg naar benzine.

Groet Pieter
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Benzineleiding onderdeel identificatie

Bericht door Dennis en Nancy »

Foto maak ik morgenvroeg even. Ben nu even thuis voor pitstop en ga morgen weer weg voor ritje engeland.

Grt Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten