lpg

Plaats reactie
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

lpg

Bericht door Fvd »

Ollas

lpg, vulslang kapot/lek, vandaag de tank eronder uit gehaald en slang vervangen, meteen maar een andere meter op de tank gezet , inclusief led meter op de dash

alleen, waarheen moest ook al weer de gele draad en de bruine?

iemand?

bvd

Fvd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Minuteman
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 mei 2014, 22:04

Re: lpg

Bericht door Minuteman »

Ik heb geen idee wat voor installatie je hebt maar er is genoeg te vinden hoor.

Hier een voorbeeld van Vialle (dit hoeft dus niet jouw installatie te zijn, alleen te gebruiken als voorbeeld !!)

Afbeelding
De avonturen van een witte Mercedes LA http://www.rundhauber.eu
En van een grijs-groene Mercedes LP http://lp2223.com/
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: lpg

Bericht door Fvd »

Probleem is een beetje dat mijn hoofd schema'' s heel slecht vertaald naar de realiteit, de praktijk, dacht ik vraag het gewoon, wellicht heeft iemand een helder antwoord

evengoed bedankt

Fvd - niet Fred
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: lpg

Bericht door Admin »

Een veelgebruikt merk niveau-indicator is Livello. Misschien heb je hier iets aan?
De tekening noemt het blauw, maar bij mij (hetzelfde setje) is de signaaldraad, in elk geval vanaf de tankvoeler, toch echt geel. (Misschien zijn Italianen kleurenblind?)

NB De rode (plus-) draad verzorgt ook de spanning voor de omschakelaar benzine/gas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: lpg

Bericht door De Rooie Reus »

Ik weet dat het bijna off-topic is maar in de Chevrolet had ik de tankopnemer van de lpg aangesloten op de benzinemeter. Een van oorsprong Amerikaanse wagen werkt niet op het Europese systeem van 0-90 Ohm van de meter dus heeft Livello een nieuwe tankopnemer voor me gemaakt (die leveren ze gewoon op bestelling).
Bij Europese wagens zal dit probleem er waarschijnlijk niet zijn (schreef hij zonder gehinderd te worden door al teveel technische kennis).
Ik vond (vind) het prettiger dan die ledjes. :?:

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: lpg

Bericht door Fvd »

Hi

Ik heb dezelfde meter van livelo gekocht, de schakelaar had ik nog een nieuwe liggen,zie mijn foto, die 2 matchen met elkaar

De verwarring zit wellicht in het feit dat ik nie alleen een meter heb maar een benzine/gasschakelaar ineen die ik wil aansluiten

Daar komen dus een bult draden uit

Rood plus, zwart min, groen wit bij elkaar, gaan naar groen van de livelo meter op de tank, zwart gaat naar massa

Hou ik geel en bruin over, mijn geheugen laat me kompleet in de steek mbt die 2, en de aansluitschemas, google geeft er diversen, geven mij niet genoeg duidelijkheid

Het gaat er mij nu om dat ik een werkende schakelaar/ledmeter krijg, nog mooier zou idd zijn, op de benzinemeter, alleen vertrouw ik die niet, en ook niet zo van belang, voorheen kon ik niets aflezen, omdat de tank onderbouw is en prachtig krap met de appendagekast onder tegen de vloer en chassisbalk aanzit gemonteerd, daarom moest de tank er ook onderuit om de slang en meter te vervangen

thx so far iig, ik rij morgen ff naar de lpg boer de me ff kan uitleggen hoe ik eea moet aansluiten :)

Fvd
Laatst gewijzigd door Fvd op 05 aug 2014, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: lpg

Bericht door Admin »

Dan moet je toch even de universeelmeter/het testlampje erbij pakken.
De rode draad komt van je contactslot en voert +12 V zodra je contact aan staat. Deze +12 V is doorverbonden met zowel de ingang van de schakelaar als de voeding van je LED-kastje.
De schakelaar heeft twee uitgangen. Eén van beide heeft +12 V in stand B, de andere in stand G. Afhankelijk van wat jouw driewegklep nodig heeft, gebruik je één of twee van de uitgangen van de schakelaar.

Tip: functioneel hebben niveau-indicator en omschakelaar niets met elkaar te maken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: lpg

Bericht door Fvd »

Ok, dat is tot zover begrijpelijke taal en zo ver kwam ik ook, alleen nu nog duidelijker :up:

nu nog achterhalen of de gele naar gas afsluiter en de bruine neer bezn afsluiter moet of andersom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: lpg

Bericht door Admin »

Dat doe je dus met je universeelmeter/testlampje!
+12 op rood,
schakelaar op B: welke draad krijgt spanning?
schakelaar op G: welke draad krijgt spanning?

En dan moet je nog weten hoe jouw B-G-klep moet worden bekrachtigd. Maar dat is bestaande installatie, dus dat zou niet moeilijk (mogen) zijn.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: lpg

Bericht door Fvd »

helemaal top! hier kan ik verder mee! thx :up:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten