Oude benzine

Plaats reactie
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Oude benzine

Bericht door Ben 410 »

Beste ervaringsdeskundigen (hoop ik), bij mijn 410 kan ik prima op lpg rijden. En dat doe ik dan ook. Toch vind ik het fijn als ik in geval van nood op benzine thuis kan komen. Mijn bus wil niet lekker lopen op benzine. Eigenlijk zelfs heel beroerd. De vorige eigenaar zei het al, en hij was er nog niet achter hoe dat kwam. Hij zei dat dit type carburateur erg lastig goed te krijgen was. Moeilijk af te stellen.

Zelf denk ik dat het niet aan de afstelling ligt. Mogelijk de brandstofpomp of de carb eens goed schoonmaken moet volgens mij al tot beter lopen leiden dan hij nu doet.

Voor ik dat doe, dacht ik ineens aan de benzine van tegenwoordig. Zou het kunnen dat deze benzine (paar jaar oud) zo slecht is geworden dat hij er nauwelijks op loopt? Mijn dagelijkse volvo zelfde verhaal, ook niet spatzuiver op benzine, benzine is dus ook oud, want gebruik ik nooit.

Hoe zijn jullie ervaringen met oude moderne benzine?
Gobert
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2014, 17:44

Re: Oude benzine

Bericht door Gobert »

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Ben altijd weer blij als het hele boeltje start na de winterstop. En dat is maar een maandje of 5.
Als ik de oldtimer blaadjes mag geloven blijft benzine een half jaar goed, zeker euro 95, alvorens hij gaat vergommen.
Ik zou de oude benzine aftappen, filters reinigen, carb reinigen en nieuwe brandstof tanken.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
Gebruikersavatar
Houtstoker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 mei 2013, 19:34
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Re: Oude benzine

Bericht door Houtstoker »

Zelf gebruik ik vaak benzine die een paar jaar oud is (kettingzagen en zo), maar daar gebruik ik conserveer middel in.

Zou dat niet een idee zijn om te voorkomen dat de benzine in de tank verouderd?

Voorbeeldje; http://bccp.eu/contents/nl/p2847.html
Greetz Ad
MB L508DG Pick-up
https://www.facebook.com/Houtstoker
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Oude benzine

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Nu ben ik geen expert op dit vlak zal ik ogenblikkelijk toegeven en het is wellicht een open deur, maar je tankt wel de benzine die er bij hoort?

B.v. de oude Volvo die mijn broer had moest 98 hebben, op 95 liep het ding voor geen kant -na een lange rit ging ie zelfs niet meer uit als je het contact uitdraaide... Daarom stond er in het instructieboekje vast ook dat er 98 in moest :MrGreen:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Oude benzine

Bericht door vanhooltje »

De huidigge 95 verschraald na een tijdje (ongeveer 1 jaar). Dit geeft een witte aanslag in carbrateurs, na starten komt dit los en verstopt de sproeiers, tank aftappenen carbrateurs reinigen. Volletank tanken en toevoeging bij doen. Mijn honda cx500 uit 1980 kampt ook met dit probleem.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: Oude benzine

Bericht door Ben 410 »

Nou dat lijkt me duidelijk, ik zal eens op zoek naar een goede toevoeging en de boel aftappen en schoonmaken.

Eens kijken of mijn brommer er nog op wil lopen...
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: Oude benzine

Bericht door Ben 410 »

Na mijn eerste kampeeravontuur (eindelijk!!) kwam ik er achter dat lpg in Engeland toch best lastig verkrijgbaar is. Hij moet dus echt goed op benzine kunnen lopen. Nu houdt mijn 410 op benzine erg in. Ik heb de tank leeg laten lopen en alles voorzien van verse 95. Schoonmaakspulletje van wynns er in. Sproeiers gecontroleerd, lijkt allemaal schoon.. carb niet ultrasoon gereinigd, maar lijkt niet vies.
Iemand suggestie? brandstofpomp is goed.

Zou het kunnen dat de gasinstallatie de doorgang van lucht zo beperkt dat hij te weinig lucht krijgt en ietsje verzuipt?

De vorige eigenaar heeft na aanschaf direct gas laten inbouwen en heeft altijd gezeur met lopen op benzine gehad...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten