leeftijd dmv chassisnr.??

Plaats reactie
Unknown User

leeftijd dmv chassisnr.??

Bericht door Unknown User »

Hallo mensen..
is er iemand die mij kan vertellen waar en/of hoe ik aan hand van mijn chassisnr. het bouwjaar van mijn MB kan achterhalen? Op het kentekenbewijs staat nl. de datum dat hij is gekeurd als camper, niet de originele datum..
groeten
Ron
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

datum

Bericht door Sylvia »

Iedere Mercedes dealer kan je dat (en nog veel meer) vertellen aan de hand van je chassisnummer. Het zou ook op je kentekenbewijs moeten staan (datum eerste toelating). Op de website van de RDW (waar je op kenteken kunt zoeken) zou je dit ook moeten kunnen vinden.
groeten, Sylvia
Laatst gewijzigd door Sylvia op 04 apr 2005, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hallo Sylvia,
dat met de dealer heb ik al geprobeerd, net als een aantal andere zaken.. Ons werd op een nette, doch niet mis te verstane manier te kennen gegeven dat men ons niet kon/wilde helpen! Ik kon er niet eens onderdelen (gloeibougies) krijgen! Kennelijk vallen wij met onze bejaarde Benz niet helemaal binnen hun klantenprofiel..... Onze MB is tenslotte geen 100.000 waard....
Vandaar dat ik het zo probeerde. Op het kenteken staat de datum van invoering, niet het bouwjaar en dat wil ik toch graag weten, zodoende..
Toch bedankt!!
groeten
Ron
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Zie mijn mailtje van tien minuten geleden. Volgens het RDW-bestand is je auto niet ingevoerd, althans niet gebruikt, want de Datum afgifte Nederland is gelijk aan de Datum eerste toelating.

Groeten,
Ernst
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Nog even m.b.t. die dealer: misschien is het tijd een iets coulantere MB-dealer op te zoeken...

Mijn ervaringen zijn geheel anders:
"Meneer, ik druk wel even de voertuigkaart voor u af, altijd makkelijk..." en "Al komt u voor een onderdeeltje voor een 170 van 1947, als we het vandaag in Stuttgart bestellen, kunt u het morgen na 12 uur komen afhalen."

Klinkt heel anders, nietwaar?

Groeten,
Ernst
Laatst gewijzigd door Admin op 04 apr 2005, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

He Ernst,
Dat klinkt inderdaad anders in de oortjes. Helaas hebben we hier in het zuiden niet zoveel MB dealers. Kan natuurlijk ook dat wij op het verkeerde moment tegen de verkeerde persoon zijn aangelopen. Maar goed we zoeken nog wel even verder. In ieder geval bedankt voor je info.

Groetjes Esther :lol:
Gebruikersavatar
M Koseoglu
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004, 17:35
Locatie: Castricum

Bouwnummer

Bericht door M Koseoglu »

Hallo Esther en Ron,

Ik heb een werkplaats handboek waar wat in staat over welke chassisnr in welke periode deze gemaakt is .
Als jullie mijn het chassisnr geven, en het type van de bus en het model dan zal ik eens kijken of ik er uit kan komen.

Met vriendelijke groeten van

M Koseoglu
Six wheels for freedom
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten