kachel fiat ducato

Plaats reactie
ducato14
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:41

kachel fiat ducato

Bericht door ducato14 »

Hallo

Wij hebben een fiat ducato van 1993. Nu blaast er geen warme lucht bij onze voeten van de kachel. Ik dacht dat er de schuif naar de voetenstand niet werkte, dus ben ik onder het dashbord gekropen. Wat schetst mijn verbazing dat er helemaal geen luchtkanalen naar de voeten gaan. Heeft een onze fiat deze optie niet? Zijn er meer fiat rijders die dit wel of niet hebben?

mvg Ducato14
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: kachel fiat ducato

Bericht door karogegro »

Of er " voetverwarming " op zit weet ik niet, lijkt mij van wel. Die kachel van mij,van een 2.5D uit 1985, heeft het helemaal nog nooit gedaan.
De kachel was ooit eens lek, waarna ik zo'n blik bars leaks erin gekieperd heb. Ik gok dus dat hij ergens verstopt zit. 's winters wel een beetje fris trouwens :oops:
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: kachel fiat ducato

Bericht door Maxer »

karogegro schreef:Of er " voetverwarming " op zit weet ik niet, lijkt mij van wel. Die kachel van mij,van een 2.5D uit 1985, heeft het helemaal nog nooit gedaan.
De kachel was ooit eens lek, waarna ik zo'n blik bars leaks erin gekieperd heb. Ik gok dus dat hij ergens verstopt zit. 's winters wel een beetje fris trouwens :oops:
Toine
Hoe doe je dat met regenachtig weer dan? Flink blijven poetsen zodat je voorruit niet beslaat? :?
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: kachel fiat ducato

Bericht door karogegro »

Heb ik als ik eerlijk ben eigenlijk nooit last van. De ventilator staat altijd aan op de laagste stand, en die blaast een beetje tegen de voorruit aan. Btw, de gewone camper verwarming staat dan wel aan, maar daar krijg ik het in de cabine bij lange na niet warm mee.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: kachel fiat ducato

Bericht door Leo »

Wat was de vraag ook al weer? :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
ducato14
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:41

Re: kachel fiat ducato

Bericht door ducato14 »

Leo schreef:Wat was de vraag ook al weer? :roll:
Hallo

Heeft ie het nu wel of heeft ie het nu niet?

mvg Peter
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: kachel fiat ducato

Bericht door dereiziger »

Heb hier bij een fiat gekeken, naar aanleiding van je vraag . net zo oud als die van jou .. had ook geen slang naar onder .. of het orgineel is durf ik niet met zekerheid te zeggen
Afbeelding
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: kachel fiat ducato

Bericht door vanhooltje »

een ducato heeft wel degelijk een paar uitgangen voor de voeten verwarming!
Het zij geen slangen, maar twee rechthoekigge uitgangen onderin het verwarming blok.

Wat er aan de hand is! Te lage koelvloeistof stand waardoor er lucht in het verwarmings huis komt.
Of het klepje in wendig is los van het stangetje, dan zal je de kachel moeten demonteren.

bij lucht in het verwarmingshuis word de doorstroming gestopt (vaperlock), boven aan het verwarmingshuis zit een ondluchtings kraanje.
Wat ook wel lukt is je koelvloeistof goed bijvullen, motor laten draaien en de retoerslang naar de radiator dicht knijpen.
Uiteraard met de verwarmings hendel helemaal open.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
peterj
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010, 14:40
Locatie: Bergen op Zoom

Re: kachel fiat ducato

Bericht door peterj »

Hoi,

Ik heb een Ducato van 1991, en had afgelopen winter koude voeten.
Heb toen ergens gelezen dat je de middelste roosters op het dashbord dicht moet doen.
Ik heb dit gedaan, en dan komt er inderdaad warme lucht uit de voetventilatie.
Daarna geen koude voeten meer gehad. :lol:

Groetjes,
Peter

Fiat ducato met Burstner t620 opbouw
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten