Waterpomp vervangen

Plaats reactie
Paul
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36

Waterpomp vervangen

Bericht door Paul »

Hallo,

Vraag nummer 3 al weer.

Tijdens de terugreis gisteren van Callantsoog naar Enschede heeft de waterpomp van onze L407D uit 1981 met OM616 het begeven. In die zin dat hij nu behoorlijk koelvloeistof staat te druppen. Vandaag al een halve liter opgevangen.

Dat zal dus vervanging gaan worden. Het lijkt me geen ingewikkelde klus. Zijn er nog bijzonderheden waarmee ik rekening moet houden en waar kan ik het best een nieuwe waterpomp aanschaffen? (origineel bij de dealer?)

Groeten,

Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Paul
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36

Re: Waterpomp vervangen

Bericht door Paul »

Inmiddels afgelopen zaterdag de waterpomp vervangen en de v-snaar. Viel goed te doen.

Het viel me direkt op dat de v-snaar wel erg strak gespannen stond. Er zat vrijwel geen speling in. Dat moet niet bevorderlijk zijn geweest voor de levensduur van de waterpomp. Ik heb nu ook de indruk dat hij wat soepeler optrekt en gemakkelijker de cruisesnelheid bereikt. Het klinkt en voelt gewoon wat levendiger.

Ik had me overigens in eerste instantie naar de mercedesdealer begeven voor een waterpomp. Die kost daar echter 170,00 en was niet op voorraad. Volgens de monteur kon ik net zo goed een imitatie-exemplaar monteren. Dat zou ook nog eens een hoop geld schelen. Hij gaf me nog het onderdeelnummer voor de waterpomp mee (1102001720).

Bij onze lokale automaterialenhandel (TWIMVA) kostte de waterpomp 80,00 en ze hadden zelfs een exemplaar op voorraad.

Hij loopt voorlopig weer even als een zonnetje.

Groeten,

Paul


(Vrijheid is een volgetankte Mercedes)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten