trekgewicht hymer e690

Plaats reactie
hansminnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2013, 18:52

trekgewicht hymer e690

Bericht door hansminnen »

weet iemand hoe het zit met het trekgewicht van een hymer E690 bj 1997
er staan nu 700 kg op kenteken
ik wil dit graag omhoog hebben op kenteken
kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit
ben al met het rdw bezig geweest en die zeggen 700 kg ongeremd
ik wil graag het maximale geremde gewicht weten voor deze auto fiat chassis met tandem achterassen
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: trekgewicht hymer e690

Bericht door Maxer »

Het probleem is dat de wagen gehomologeerd moet zijn, w.w.z. dat bij type goedkeuring bij de rdw de trekgewichten opgegeven moeten zijn. Als de rdw aan jou doorgeeft 700 kg ben ik bang dat dit niet is gebeurt. Je kunt nu nog contact opnemen met de bouwer van het chassis, dus Fiat in dit geval. Zij moeten dan een verklaring afgeven waar de trekgewichten op staan aangegeven. Dat is natuurlijk altijd meer dan 700 kg. Dat is de enige manier om een geremde aanhanger te mogen trekken. Krijg je zo'n verklaring niet heb je een probleem en is de enige oplossing een trekhaak monteren en een ongeremde aanhanger van max 700 kg meenemen of een zwaardere en doen of je gek bent. Homologeren kun je ook zelf maar dat kost bijna meer dan je camper waard is en dan heb je nog geen trekhaak . .
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: trekgewicht hymer e690

Bericht door paul snip »

Probleem is vaak dat het originele Fiat chassis niet naar achteren doorloopt. Het achterste stuk chassis is door de camperbouwer een aan vast geschroefd dan. Dan kan er dus geen Fiat Trekhaak aan en wordt het lastig om een hoger aanhangergewicht te krijgen.

Als het originele Fiat chassis helemaal doorloopt tot achteren maak je meer kans!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten