sprintermotor in 508body

Plaats reactie
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sprintermotor in 508body

Bericht door evelyn25 »

om alle emissieproblemen te omzeilen ken ik iemand die met dit idee speelt maar,
is bovenstaand mogelijk? en waar dient hij rekening mee te houden?
ik heb wel eens gelezen dat iemand zijn dusseldorfer-body wilde behouden en er een motor van een sprinter in wilde zetten.
wie weet hier wat zinnigs over te zeggen?
groet gerbrand
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: sprintermotor in 508body

Bericht door Yoni »

Welke emissie problemen?
ook al zet je er een sprinter blok in een andere euro klasse zal je niet krijgen.
Een sprinter blok zal met de aerodynamica van een baksteen niet heel veel zuiniger worden.

Je zal een versnellingsbak met juiste verhoudingen moeten vinden andere motorsteunen maken nieuwe aandrijfas laten maken

Uiteindelijk gaat het ombouwen je meer kosten dan het je op zal gaan leveren.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: sprintermotor in 508body

Bericht door Arno Z »

Dank dat je er minder werk aan hebt om een 508-body op een Sprinter chassis te zetten ;-)
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: sprintermotor in 508body

Bericht door Admin »

Yoni,

Dat verhaal klopt niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld een Umweltplakete op grond van enkel en alleen de Cummins B235 en of die in een DAF of een Blue Bird zit maakte helemaal niets uit.

Dat je zowel technisch als administratief wat werk te verzetten zou hebben, zal niemand ontkennen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: sprintermotor in 508body

Bericht door paul snip »

Een gewone diesel met inspuitpomp uit een sprinter moet niet zo'n probleem zijn. Hier zit niet zoveel elektronica op. En anders alleen een losse computer voor het motormanagement. Je moet dan de motor uit de 208-210-312 etc. Sprinter hebben.

Vanaf de 309-311-313 cdi wordt het een heel ander verhaal. De motorelektronica is dan in meer of mindere mate geïntegreerd met de elektronica in de rest van de auto. Denk aan bijvoorbeeld de startonderbreker!

Maar... Zo het er nu uitziet vervalt het belastingvoordeel van deze bussen, dus waarom niet gewoon een complete Sprinter/Ducato/Transit van een recent bouwjaar nemen dan? Ik denk dat dat onder de streep nog goedkoper is ook!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten