Mijn Chevy project

Plaats reactie
Nano
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014, 16:27
Locatie: oirsbeek

Mijn Chevy project

Bericht door Nano »

hi Guy's
mijn naam is Nano en kom uit hetzuiden des lands
de reden waarom ik op dit forum zit is gewoon , omdat ik via google heel wat te weten ben gekomen via dit forum :up:
Mijn project: Chevy V8 1985 ex ambulance , opbauw Knaus 6 pers.
Afgelopen zomer naar ons moeder naar spanje, net 635km gereden en jawel overal olie waar je maar kon kijken :crazy: .
Het volgende wat ik nu ga doen. Wij zijn allemaal een beetje genaaid door onze regering en zijn onze oldtimers kwijt. Normaal rijd ik mercedes 300D w124 schakel.
Dit alles gaat nu in onze Chevy, maaar zou nog graag wat info van de deskundigen hier willen hebben.

blok is OM603 hier ben ik van plan om een 711.110 5 gang erachter te doen.Nu heb ik hier via google vanalles gelezen omtrent versnellingsbakken.
Wat is raadzaam OM603 met een 711.110 of 711.113. wat mijn overbrenging is in mijn achter as weet ik niet,wat ik wel weet is dat ik maar een 3 traps automaat erachter ligt,met een topsnelheid van 70km/u. Nu weet ik dat de 711.113 de 5 een overdrive is ,maar ik weet niets over de 711.110.
Ik was ook aan het denken om een automaat van een 300D w 124 te gebruiken,maar dat weet ik niet of deze wel het constand gewicht aan kan van 3 ton in gewicht?
Graag zou ik een zee van informatie willen hebben voordat de euro's de deur uit vliegen :angel:
alvast bedankt Nano :up:
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Mijn Chevy project

Bericht door karmann »

Nano die overdrive bak is de enige andere bak ik meen 0,96 de rest is 1op 1 .Mercedes werkt altijd met enkele verschillende A-as overbrengingen,en Niet met Versn.bakken die overbrenging moet je eerst weten, verder nog de A-Banden maat, daar kan je ook nog iets meeik heb nog zo, n 300D staan met 110 bak er aan, heb erwel ooit mee gereden maar nooit afgebouwd en de juiste overbrenging bepaald, heb er wel ervaring mee
Nano
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014, 16:27
Locatie: oirsbeek

Re: Mijn Chevy project

Bericht door Nano »

hoi Karmann

banden maat is inderdaad ook belangrijk , maar de overbrenging in mijn achteras maakt niet veel uit die kan ik toch niet veranderen, zou ik all moeten lijken of er bv een andere as onder pas mercedes ofzo. maar wat ben je van plan met die 300d , hoe was het voor te rijden ?? . mij maakt het niet uit om een 110 eronder te plaatsen , ik moet ergens beginnen . ik kan er nu 2 stuks uithalen bak 711.110 waarvan een helemaalm kompleet met aandrijfas en pook en kom. laat me maar wat weten wat jij wil doen met het spul.

gr nano
Nano
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014, 16:27
Locatie: oirsbeek

Re: Mijn Chevy project

Bericht door Nano »

en van die overbrengingen heb ik niet veel kaas gegeten want daar snap ik niets van. wat ik wel weet is dat ik een 3 traps automaat heb in my chevy die behoorlijk snel op toeren was. dus lijk mij dat ik een 5 gang met wat langere overbrenging nodig heb. Engelijk kan ik wat pas zeggen als het spul eronder hangt :lol:
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Mijn Chevy project

Bericht door karmann »

Lijkt me beter dat je daar een middag v uit trekt, je word er altijd wijzer van ik heb je mijn gegevens gemaild Gr Hans
Nano
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014, 16:27
Locatie: oirsbeek

Re: Mijn Chevy project

Bericht door Nano »

:clap: dank zei jou zijn we een stuk weizer Hans :up:
Johannes

Re: Mijn Chevy project

Bericht door Johannes »

Hallo Nano


711.113 - G1/18-5/4.695 1ste-4,695 2de-2,401 3de-1,436 4de-1,000 5de-0,806 R-4,078

711.110- G 1/18-5/6,15 1ste-6,157 2de- 3,148 3de-1,743 4de-1,278 5de-1,000 R-5,347


De 711.110 is een geliefde offroadbak bij de Mercedes G eigenaren. de 5de van deze bak is een 1 op 1.

Groeten Pieter
Nano
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2014, 16:27
Locatie: oirsbeek

Re: Mijn Chevy project

Bericht door Nano »

Zo

De versnellingsbak heb ik inmiddels met de juiste kopelingshuis.
Het enige wat ik nu nog moet hebben is een chasisnummer van een 410-409 5 cilindermoter ivm met het kopelings pedaal, deze moet ik inbouwen maar bij mercedes gaat alles naar chasnummer.
Dus mensen als julie me hier aan kunnen helpen ik ben nog opzoek naar een kopelingspedaal, maar tevens ook een tekening of info hoe het eruit ziet, ik geloof dat je een hulp en hoofdcilinder heb , moet eff weten hoe dat zit en hoe ik de leidingen moet laten lopen. alle info is welkom :up:
gr nano
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten