Lassen tank

Plaats reactie
flipfoto
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 nov 2011, 17:51

Lassen tank

Bericht door flipfoto »

Overigens is iedere tank wel te lassen. Mocht je bang zijn voor explosies (zal bij diesel niet snel gebeuren) kun je de tank voor 95% vullen met water! tot vlak onder de lasnaad/ het lek.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Lassen tank

Bericht door DVIII »

ik heb ook wat reparaties gedaan aan tanks , maar je moet hem weldegelijk uitsoppen omdat de olierest aan de wand naar boven drijft en met de hitte het frituurpan met water effect ontstaat , ontploft er misschien niets is het toch een vuurwerkshow . dikke ellende in de praktijk . lassen wordt tamelijk hachelijk als je handschoenen door de spetters brandende olie in brand vliegen , just my two cents ...
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Draadje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2012, 22:28
Locatie: Hengelo

Re: Lassen tank

Bericht door Draadje »

Het is vooral de damp die problemen kan veroorzaken. Belangrijk is de tank een keer volledig met water te vullen zodat er geen lucht (en damp) meer in zit. Daarna leeg laten lopen en kun je lassen.
Johannes

Re: Lassen tank

Bericht door Johannes »

Wees daar wel voorzichtig mee. Ik heb eens benzine tank met zeepsop en heet water schoongemaakt en diverse keren gespoeld en laten luchten. Bij het lasbedrijf ging het dus wel fout. Het pijpje wat de lasser er aan zou lassen is door zijn hand gegaan, gelukkig alleen een vleeswond. De schrik zat er goed in. De tank was overigens niet stuk (wel boller geworden). Er was dus toch nog damp ontstaan in de tank.
Nu was dit wel een benzinetank en dat is een stuk gevaarlijker dan diesel, maar toch een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Pieter
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Lassen tank

Bericht door karmann »

Ik heb mijn tank gewoon gesoldeerd met Tin en S39 , is niets gevaarlijks aan
Gebruikersavatar
G.W.
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2006, 07:49
Locatie: Delft

Re: Lassen tank

Bericht door G.W. »

Idd Karmann,

ik heb jaren terug ook een benzinetank gesoldeerd. Ik durfde het lassen ook niet aan vanwgege diverse gebeurtenissen om mij heen. Brand en dergelijke.

Er zat een klein scheurtje in. Goed ontvet, geschuurd en met een grote bout een dik plaatje koper erop gesoldeerd. Ik geloof dat het er nu nog steeds op zit.
Met vriendelijke groet, Ger :-)
Hugo
Berichten: 257
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Locatie: Amsterdam

Zou dit werken?

Bericht door Hugo »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten