lekkage stuurhuis rechtsgestuurd

Plaats reactie
Wout Rockx
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2013, 14:34

lekkage stuurhuis rechtsgestuurd

Bericht door Wout Rockx »

Ha allen, mijn bus (mercedes 409 ex Gent Loos '81) is afgekeurd op een aantal punten waarvan de vervelenste het stuurhuis is, dat lekt.
Het is echter een rechtsgestuurde bus en ik heb nog een stuurhuis van een 406 ('68) liggen maar dat is toch best een ander ding. Ligt dat aan het leeftijdsverschil tussen de bussen of is een rechts gestuurd huis echt een heel ander ding? Ik kan mij voorstellen dat het gewoon hetzelfde stuurhuis zou zijn als een linksgestuurde, maar omgedraaid gemonteerd..?
Verder is de bus afgekeurd op een axiale speling van 1,2 mm op de rechterfusee, iemand tips? Behalve dik vet erin?
Ook de remkrachtverdeler zit vast en ook die heb ik nog niet ergens gevonden, wederom: tips?

De rest zijn kleinigheidjes die ik zo oplos.

Bij voorbaat dank!

Wout.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: lekkage stuurhuis rechtsgestuurd

Bericht door Vinz »

Kan je het stuur huis niet uit elkaar slopen en nieuwe pakking of vloeibare pakking er tussen doen?
Mercedes 813
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: lekkage stuurhuis rechtsgestuurd

Bericht door Yoni »

Vloeibare pakking word de laatste tijd door veel mensen als wondermiddel gezien valt me op...
Echter iets met keerringen dicht smeren word toch best lastig.
Wout Rockx
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2013, 14:34

Re: lekkage stuurhuis rechtsgestuurd

Bericht door Wout Rockx »

De keurmeester (Rogam) kwam zelf ook met zo'n mooie oplossing: Goed schoonspuiten, dat alle gelekte olie eraf is, rest van de olie eruit, opnieuw keuren en daarna weer olie erin... Prima oplossing lijkt me...
Maar ik wil vooral weten of het linkse stuurhuis identiek is aan een rechts stuurhuis en zo ja of iemand er dan nog een over heeft.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: lekkage stuurhuis rechtsgestuurd

Bericht door Vinz »

Ik dacht dat er bedoelt werd dat hij bij een pakking lekte.. ik zou niet adviseren om keringen dicht te smeren met vloeibare pakking behalve als nood oplossing. Maar daar heb ik je vraag nog niet mee beantwoord over de linker en rechter kant.. sorry.
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Wout, wellicht je vraag eens in het Engelstalige deel van het forum stellen? Daar komen wel eens wat eilandbewoners die rechtgestuurd rijden en wellicht een stuurhuis over hebben?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten