het zoveelste wondermiddel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

het zoveelste wondermiddel

Bericht door Rene »

Ik heb een bacterie in de tank. Heel vervelend en eigenlijk is het niet te verwijderen, schoonmaken en spoelen helpt dus niet. Er is een manier, een bedrijf die je hele systeem reinigt maar dat is dik aan de prijs. Maar nu komt het: via een collega van me ben ik in aanraking gekomen met Swepco 501. Hij gebruikt het al jaren en heeft geen problemen meer. Swepco zou de bacterie niet verwijderen maar wel de aangroei stoppen. Ik heb de tank grondig schoongemaakt en een extra groot doorzichtig filter erbij geplaats. Ben nu 5 maanden verder en in het filter zit geen rommel dus lijkt het te werken. Bijkomstig is dat het cetaangehalte met 3 a 4 punten verhoogt. Normaal rij ik 1 op 7.2 gemiddeld op 8500 km de laatste vakantie 3240 km gemiddeld 8.1 nu wil dat natuurlijk niet alles zeggen maar er gebeurd wel wat.
Ik zal de reclame tekst er ook even bij zetten:
.
SWEPCO 501 Premium Diesel Fuel Improver voorkomt baceterievorming in de Dieselbrandstof. Zorgt voor een verhoging van het cetaangetal, waardoor brandstof meer optimaal wordt verbrand. Auto zal minder gaan roken en ook iets stiller lopen. Emissies worden verlaagd, waardoor APK-eisen makkelijker te behalen zijn. Tevens wordt de smerende werking van de brandstof verhoogd, waardoor wrijving en bijbehorende slijtage wordt verminderd. Dit alles draagt bij aan een lager brandstofverbruik. De werkelijke besparing is sterk afhankelijk van het rijgedrag. Verpakt in dozen met 8 flacons. Een flacon bevat 355 ml, wat voldoende is om 178 liter Diesel te beschermen (1 op 500). Ook verkrijgbaar in pails (23 liter), drums (208 liter) en Quarts (946 ml) voor vrachwagens, touringcars, bussen en landbouw.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: het zoveelste wondermiddel

Bericht door Yoni »

Waar heb je je tank mee gespoeld met het schoonmaken, las laatst ook al iemand die deed dat met de hogedruk reiniger.
De bacterie leeft namelijk in het water dus dat wil je niet in je tank hebben, deze vormt met condens in de tank en warme retour diesel van de pomp en verstuivers een mooie zwarte drap.
Belangrijk blijft altijd met een volle tank weg zetten en regelmatig water aftappen van de dieseltank.

Laatst met een kennis een tank van 500 ltr schoongemaakt met benzine en je zag de bacterie gewoon letterlijk verdwijnen.

Verder zijn er middelen die het 100% bestrijden maar dat kan alleen als deze biociden bevatten kijk dus ook op de verpakking of dit er in zit!
Registratie bij CtgB betekend dat de biocide toegelaten is voor gebruik bestrijding


Succes
linfiel
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:48

Re: het zoveelste wondermiddel

Bericht door linfiel »

Ik heb een stuk lood in de tank gegooid, dus ik denk dat ik hier geen last van krijg.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: het zoveelste wondermiddel

Bericht door Arno Z »

Lood?
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: het zoveelste wondermiddel

Bericht door Wim »

In de luchtvaart worden/werden daarvoor strontium tabletten in de tanks gemonteerd .
Of lood ook werkt ?
Denk het niet :MrGreen:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: het zoveelste wondermiddel

Bericht door DVIII »

het gaat erom dat je een giftig milieu crëerd voor micro organismen, lood voldoet wel aan dat criterium , maar kopersulfaat ook en strontium is een beetje een amerikaans middel , net als afgewerkt plutonium als contra gewicht voor een boeing 747. ik heb het niet helemaal uit kunnen zoeken maar het is zo'n beetje "hoe een koe een haas vangt" als het makkelijk kan waarom dan moeilijk. maar het moeten wel loodoxiden zijn , maar daar zorgt het water dan weer voor en het middel schakelt zichzelf weer uit bij gebrek aan water , in het lood voorbeeld .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: het zoveelste wondermiddel

Bericht door SergeL »

Ik tank bij verwachting van langer stilstaan altijd bij een jachthaven in de buurt die antidieselbacterie standaard in de peut toegevoegd heeft. Ben hiermee begonnen nadat een vriend bij het omvaren van een zeilscheepje, wat al jaren stil lag, in een benarde situatie kwam, midden op de maas met een dichtgesnot dieselcircuit/tank... Daar zijn toen tank, leidingen, filterhouders en pomp in de prullenbak gekegd en vervangen voor nieuw. Vond ik een beetje overtrokken, maar aan andere kant al meerdere mensen gesproken die de bacterie hebben gehad en m niet 100% weg krijgen; na verloop kwam het altijd weer terug, wat ze ook probeerden....
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: het zoveelste wondermiddel

Bericht door Rene »

Ik stop het er nu standaard er bij en sindsdien geen last meer gehad. Ook het extra filter blijft nu schoon. Ik heb mensen gesproken die het schoon hebben laten maken maar het kwam toch weer terug.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten