watertank in zelfombouw mercedes

Plaats reactie
buscayon
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2019, 17:41

watertank in zelfombouw mercedes

Bericht door buscayon »

hallo

ik ben samen met mijn vriend een mercedes aan het ombouwen tot camper maar ik heb geen idee hoe en waar we 2 water tanken moeten gaan doen. heeft iemand hier ervaring mee? of goede tips?
mercedes sprinter ombouwen tot camper :up: :up:
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: watertank in zelfombouw mercedes

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Vast wel, maar het helpt mee als je meldt wat voor type Mercedes :-) [edit] ik zie net dat in je onderschrift staat dat jullie een Sprinter hebben, type 1, 2 of 3?

Wij zijn een LT46 (is voor 90% een Mercedes Sprinter) aan het ombouwen, wij gaan niet in de winter weg en hebben onze schoon- en vuilwatertanks onder de bus hangen. De schoonwatertank is een speciaal voor de LT/Sprinter gevormde en passende tank (54 liter), deze hangt rechts tussen de wielen, eigenlijk half onder de schuifdeurinstap. We hebben alleen een kraantje nodig voor koud water dus hebben we een simpele dompelpomp.
Vuilwatertank hangt achter de achteras, waar voorheen het reservewiel hing. Dat is een gewone rechthoekige tank (45 liter ofzo)

Er zijn veel mogelijkheden, als je b.v. in de winter weg wilt, warm water wilt, of wilt douchen worden weer andere eisen gesteld :)

Groeten Jeroen

PS en welkom!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
buscayon
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2019, 17:41

Re: watertank in zelfombouw mercedes

Bericht door buscayon »

Jeroen_Hanomaf schreef:
30 jun 2019, 21:42
Vast wel, maar het helpt mee als je meldt wat voor type Mercedes :-) [edit] ik zie net dat in je onderschrift staat dat jullie een Sprinter hebben, type 1, 2 of 3?

Wij zijn een LT46 (is voor 90% een Mercedes Sprinter) aan het ombouwen, wij gaan niet in de winter weg en hebben onze schoon- en vuilwatertanks onder de bus hangen. De schoonwatertank is een speciaal voor de LT/Sprinter gevormde en passende tank (54 liter), deze hangt rechts tussen de wielen, eigenlijk half onder de schuifdeurinstap. We hebben alleen een kraantje nodig voor koud water dus hebben we een simpele dompelpomp.
Vuilwatertank hangt achter de achteras, waar voorheen het reservewiel hing. Dat is een gewone rechthoekige tank (45 liter ofzo)

Er zijn veel mogelijkheden, als je b.v. in de winter weg wilt, warm water wilt, of wilt douchen worden weer andere eisen gesteld :)

Groeten Jeroen

PS en welkom!
bedankt voor het reageren :GRIN:. wij gaan ook alleen een kraantje voor koud water maken. dus ik denk dat we dan ook 54 schoon en 45 vuil water tank te gaan maken
mercedes sprinter ombouwen tot camper :up: :up:
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: watertank in zelfombouw mercedes

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Graag gedaan, als je wilt kan ik het artikelnummer van die gevormde tank nog wel ergens opzoeken.
Als je een tank op de plaats van het reservewiel wilt zetten moet je natuurlijk wel bedenken waar je dat wiel dan weer laat ;-)

Succes!

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten