lasapparaat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

lasapparaat

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zit er aan te denken een (klein) lasapparaat te kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Liefst beetje goede kwaliteit, en voor zover ik kan nu kan inschatten voor de volgende soorten hobbymatig werk:

-plaatwerk (0,5-1,5mm)
-constructie, zoals b.v. reservewielhouder (1/2/3mm dik koker en/of buisstaal)

Iemand ervaringen met bepaalde merken, soorten toestellen of kwaliteiten? Oh ja, het moet op 230V zijn.

Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Houtstoker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 mei 2013, 19:34
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Re: lasapparaat

Bericht door Houtstoker »

Met wat jij opnoemt gaat een "Klein Lasapparaat" niet werken, zorg voor wat overcapaciteit. Let ook een beetje op de inschakelduur. Trap er niet in een fles te huren, koop er een. De prijzen van het vullen van een fles gas ontlopen elkaar niet veel, neem er dus een waar flink wat in past. Van een fles van 1 of 0.5 liter ga je echt spijt krijgen!

Zelf heb ik een lasapparaat waar 15kg draadrollen in passen, let erop dat in dit geval groter beter is. Als 5 kg rollen passen kun je al een tijd vooruit. Bedenk bij deze dat in een lasapparaat waar 5 kg rollen in passen ook 1 kg rollen passen, andersom wordt vaak moeilijker.

Topmerk wat veel bij restauraties gebruikt wordt is Cebora
Greetz Ad
MB L508DG Pick-up
https://www.facebook.com/Houtstoker
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: lasapparaat

Bericht door Berthil »

Hoi Jeroen,

Ik heb mijn lasapparaat gekocht bij Rustbuster en Veenendaal.
Daar hebben ze verschillende merken van klein tot groot en je kunt daat eerst verschillende las apparaten proberen en geven goed advies.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: lasapparaat

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dank, Aad en Berthil!

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat een site die je snel tegenkomt als je naar lasspullen zoekt (allesvoorlassen.nl) van Pomweld is, en die zit hier redelijk dichtbij. Ik denk dat ik daar gewoon eens langs ga, kost misschien dan wel iets meer als bij Coolblue (daar verkopen ze ook gewoon Kemppi!) maar bij Coolblue is proberen zo lastig ;-)

Ze hebben verschillende merken (Tico, Cebora, Kemppi etc) en ook in verschillende prijsklassen. Ik zal t.z.t (als de kerstbonus er weer is!) laten weten wat en of het geworden is.

Ik ben inmiddels na de zaag en boormachine (beide gesneuveld bij het bouwen van de camper) wel zover dat ik nu liever wat meer uitgeef voor wat goeds... (deed ik toch al wel, maar ik kijk ook altijd een beetje naar hoe vaak ik het gebruik; toen ik boor en zaag kocht gebruikte ik ze amper voor ik aan de camper begon)

Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Houtstoker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 mei 2013, 19:34
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Re: lasapparaat

Bericht door Houtstoker »

Je mag ook langskomen en mijn lasapparaat proberen, kunnen we het erover hebben.

let wel, mijn lasapparaat staat niet te koop!
met proberen en praten kom je er ook achter dat je met enkel een lasapparaat er niet bent, en krijg je meer inzicht in de materie.
Greetz Ad
MB L508DG Pick-up
https://www.facebook.com/Houtstoker
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: lasapparaat

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Houtstoker schreef:
28 sep 2019, 05:38
kom je er ook achter dat je met enkel een lasapparaat er niet bent, en krijg je meer inzicht in de materie.
Dat is een tof aanbod, hou ik zeker in het achterhoofd! Ik heb hem (gelukkig) niet morgen nodig, dus kan me (hopelijk) goed orienteren.
Ik heb al wel incidenteel wat gelast, en heb inmiddels al wel de ervaring dat het net als met airbrushen, houtbewerken en elektra installeren: hoe vaker je het doet, hoe handiger je er in wordt (zie mijn onderschrift! :MrGreen: :MrGreen: )

Groeten en nogmaals dank, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten