rubber strips tussen houten vloer en subchassis ?

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Unknown User

rubber strips tussen houten vloer en subchassis ?

Bericht door Unknown User »

Hi all

Ik heb net allle vloerdelen af. heb ze van antieslip beton multieplex gemaakt en het resultaat mag er wezen. met een nette overlap van 3 cm.

Maar nu de vraag :

De orginele platen lagen op een of andere strip die aan beide zijden plakte.
nu wil ik miet meer dubbezijdig want ik wil de plaaten demontabel houden. Maar heeft iemand een goed idee om op het chassis teplakken tussen de vloer en subchassis moet doen. ?

Ik heb al naar tocht strips bij de bekende bouwmarkten gekeken maar die zijn niet van de kwaliteit die ik zoek. Ik zoek namelij iets wat duurzaam is en niet naar een tijdje vergaat onder het wrikken en wringen van die platen ten op zichten van het chassis.

Bart Keser,
Unknown User

densoband

Bericht door Unknown User »

Na lang zoeken eindelijk gevonden: densoband! Het heette stiekem in de winkel geen densoband! Ik weet niet of dit precies hetzelfde materiaal is als Mercedes origineel gebruikte, maar het heeft wel hetzelfde effect: bescherming en demping.

Het heet "Gyproc akoestische tape" en is verkrijgbaar (op de rol) bij de betere Doe-het-zelver. Het is eigenlijk voor gebruik op "Gyproc Metal Stud" wanden, maar na demontage van o.a. de kachel kwamen we op meer plekken hetzelfde spul tegen. Dit stoppen we nu overal waar het eventueel kan rammelen en het werkt ideaal. En het plakt inderdaad aan één kant...

Wij hebben het gekocht bij de Doe Land (geen reclame verder) en het kostte €4,50 voor 5,2 meter. Dat is dus errug goedkoop!

Op het oude forum staat ook wat geschreven over densoband in combinatie met het vervangen van de vloer.

Succes ermee!

Groeten Jeroen
Ben

compensatie band

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 05 aug 2007, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

Neopreen ? ?

Bericht door Eduard »

Is het gemaakt van Neopreen? "Kunst (?) rubber"?

Ik herinnner me van heel vroeger dat je tochband had, nou dat gaf resultaat als je het er op plakte, maar als je het vergat, nou dan vergat die strip ook zijn afdichtende werking.
Je had het duurdere neopreenband en dat verging niet onder invloed van lucht en licht.
Eduard
Ben

RE: neopreen

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 05 aug 2007, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hi

Ben net nog eens bij de doe het zelver geweest en vond daar nu bij de profilen voor het plaatsen van wantjes een strip van 3 cm breed ( praxis, gamma had smallere maar veel hoger ) en 3-4 mm dikke strip heb het gevoel dat dit gaat werken, het lijk heel veel Xtrem isolatie, maar ik zoek nog even verder naar " Gyproc akoestische tape" misschien heb ik het al gevonden :-).

Bart Keser,
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten